Dzień dobry! Witamy Was Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!
Temat: „Białe i zdrowe”
Zad. 1. Zabawa przy piosence
Kochane Czerwone Plastusie dziś rozpoczniemy zajęcia od zabawy przy piosence. Zawołajmy wiosnę, może wówczas pięknie zaświeci słonko. Zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy.
Zad. 2. „Kiciuś Perski i wyrzutnia mleka” Maciejka Mazan
Drogie Dzieci, a teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania pt. „Kiciuś Perski i wyrzutnia mleka” – czeka na Was mała niespodzianka w postaci nagrania, które odnajdziecie poniżej. Słuchajcie uważnie!
„Kiciuś Perski i wyrzutnia mleka”
To był wyjątkowy dzień! Dlaczego? Z kilku powodów. Pani spytała wszystkich, jak lubią pić mleko, ale zanim ktokolwiek się odezwał, Kiciuś Perski nagle się zbudził – a on bardzo rzadko się budzi – i zawołał:
– Ja! Ja lubię pić mleko! Na ciepło, zimno, z butelki, z kartonika – ze wszystkiego! A dlaczego pani pyta? Ma pani dla mnie jakieś mleko?
Pani powiedziała, że nie, ale ma niespodziankę, i to nie tylko dla Kiciusia: wycieczkę na wieś, gdzie każdy będzie mógł się przekonać, jak powstaje mleko.
I ledwie to powiedziała, a przed przedszkolem zatrzymał się autobus.
Kiciuś Perski poderwał się na równe nogi i zanim inni zdążyli się ubrać, siedział już w autobusie koło kierowcy i podskakiwał niecierpliwie.
Był to pierwszy przypadek w historii przedszkola, kiedy Kiciuś tak bardzo się czymś przejął. Przez całą drogę nie zasnął ani na chwilę i ciągle opowiadał o mleku. Że jest pyszne i zdrowe, i bardzo ładne, i że on ma nawet zdjęcie butelki mleka na ścianie, bo lubi sobie na nie popatrzeć przed snem.
– A jak myślisz, Kiciusiu, skąd się bierze mleko? – spytała pani.
– Z butelki. Albo z kartonu – odparł Kiciuś.
– A jak się tam znalazło? – pytała dalej pani.
Kiciuś zastanawiał się przez dłuższą chwilę i powiedział w końcu, że pewnie ktoś je tam wlał.
– Ale skąd je wziął? – chciała wiedzieć pani.
Sylwia Sowa, która zostanie naukowcem, powiedziała, że pewnie istnieje jakaś maszyna do produkcji mleka. Brzmiało to bardzo prawdopodobnie, więc Kiciuś się z nią zgodził.
Pani tylko się uśmiechnęła i powiedziała, że właśnie jadą, żeby zobaczyć tę maszynę do produkcji mleka. Kiciuś tak się ucieszył, że nie zasnął do końca podróży.
A kiedy autobus się zatrzymał, Kiciuś pierwszy wyskoczył na zewnątrz i zaczął się rozglądać.
– Proszę pani! Ale tu nie ma żadnej maszyny! – pożalił się od razu.
– Maszyny stoją trochę dalej – wyjaśniła pani.
I zaprowadziła przedszkolaki do wielkiego budynku, w którym stało mnóstwo zwierząt w czarno -białe łaty.
– To są krowy – wyjaśniła pani.
Kiciuś stał obok niej i podskakiwał niecierpliwie.
– A kiedy zobaczymy maszyny do produkcji mleka? – spytał.
– To właśnie krowy produkują mleko – oznajmiła pani.
Kiciuś usiadł z wrażenia.
– Ale jak to? – spytała Sylwia Sowa, bardzo zainteresowana.
– Zaraz to zobaczycie – obiecała pani. – Ten pan wszystko wam wyjaśni.
I rzeczywiście, zaraz przyszedł pan, który zaczął opowiadać, jak krowy produkują mleko i zapowiedział, że teraz pokaże przedszkolakom, którędy to mleko wydobywa się z krowy.
Kiciuś, który siedział i trzymał się za głowę, na te słowa poderwał się z podłogi i pobiegł za panem, żeby zobaczyć to jako pierwszy.
A po chwili wszyscy w okolicy usłyszeli jego głos:
– Proszę pani! Proszę pani! Ta krowa strzela mlekiem! Ona ma takie… wyrzutnie mleka! Wiedziałem, że mleko jest najlepsze!
Kiciuś przez całą drogę powrotną nie umilkł ani na chwilę, a tatusiowi, który przyszedł odebrać go z przedszkola, oznajmił:
– Zmieniłem zdanie! Nie musisz mi kupować myszek! Ale w zamian – koniecznie kup mi krowę, tato!
Mam nadzieję, że spodobało Wam się opowiadanie o Kiciusiu Perskim. Spróbujcie teraz odpowiedzieć na kilka pytań:
- Dokąd przedszkolaki pojechały na wycieczkę?
- Jakie zwierzęta produkowały mleko”?
- Co według Kiciusia Perskiego miała krowa? Dlaczego Kiciusiowi skojarzyło się to z wyrzutnią?
- Co to jest wyrzutnia?
Zad. 3. „Bańka na mleko” – ćwiczenia gimnastyczne z butelką lub kartonem po mleku
A teraz zapraszamy wszystkie dzieci do wspólnej gimnastyki. Dziś do ćwiczeń wykorzystamy pustą butelkę po wodzie lub kartonik po mleku. Jeśli nie macie w domu tych przedmiotów to oczywiście nie musicie się martwić. Weźcie w zamian swoją ulubioną maskotkę. Zapraszamy do wspólnej zabawy.
Zad. 4. DLA CHĘTNYCH
A teraz zapraszamy chętne dzieci do zabawy z puzzlami. Poproście rodziców o wydrukowanie obrazka, który znajduje się poniżej. Waszym zadaniem jest rozcięcie go wzdłuż linii. W tej trudnej czynności na pewno pomogą Wam rodzice. Po rozcięciu ilustracji na 5 kawałków, należy je ułożyć tak, aby nasza krówka ponownie była w całości. Powodzenia!
Puzzle krówka SZABLON DO WYDRUKU
Zachęcamy do przesyłania filmów i zdjęć 😊