Domowe Przedszkole – 15.05.2020 r.

Dzień dobry! Witam Was Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!

 

Dziś zapraszam wszystkie dzieci na zajęcia z umuzykalnienia i na ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zad. 1. Powitanka

Kochani witam Was serdecznie na piątkowych zajęciach. Na początek zapraszam wszystkich do miłej zabawy przy piosence. A więc wstajemy i zaczynamy małą rozgrzewkę.

 

 

Zad. 2. Instrumenty i ich rodzaje

W dniu wczorajszym poznaliśmy cztery instrumenty, które miały ciekawą przygodę w trakcie koncertu. Mam nadzieję, że każdy pamięta, kto był bohaterem naszego wiersza. Dziś poznamy wiele innych instrumentów, które możemy podzielić na trzy grupy: instrumenty dęte, instrumenty perkusyjne i instrumenty strunowe. Na planszach poniżej odnajdziecie ich przykłady.

Instrumenty dęte

Instrumenty dęte to instrumenty muzyczne, które wydają dźwięk na skutek dęcia, dmuchania.

 

Instrumenty perkusyjne

Instrumenty perkusyjne to instrumenty muzyczne, z których dźwięk wydobywa się przez uderzanie lub potrząsanie.

 

 

Instrumenty strunowe

Instrumenty strunowe to instrumenty muzyczne, w których źródłem dźwięku są napięte, drgające struny.

 

A teraz zapraszam wszystkich do obejrzenia filmu, który wyjaśni nam wszystkie tajemnice związane z instrumentami. Usiądźcie wygodnie i zaczynamy.

 

 

Zad. 3. Jaki to instrument? – posłuchaj

Posłuchajcie jak brzmią niektóre z tych instrumentów.

 

Instrument 1 (marimba)

 

Instrument 2 (kotły)

 

Instrument 3 (flet podłużny)

 

Instrument 4 (saksofon)

 

Instrument 5 (trąbka)

 

Instrument 6 (gitara)

 

Instrument 7 (harfa)

 

Instrument 8 (skrzypce)

 

Instrument 9 (fortepian)

 

 

Zad. 4. Zabawy z książką

Zachęcam Was do wykonania zadania w książce – Karty pracy 4 str. 23.

 

 

Zad. 5. Muzyczna gimnastyka z nutami

Drogie Dzieci dziś zapraszam Was na bardzo muzyczną gimnastykę w podskokach. Przy okazji pobawimy się z nutkami. Poniżej zamieszczona została plansza z pięciolinią. To na niej muzycy zapisują melodię w postaci nut. Na naszej pięciolinii pojawił się klucz wiolinowy i nuty: cała nuta, półnuta, ćwierćnuta, ósemka i szesnastka. Zapraszam Was teraz do zabawy z tymi wartościami muzycznymi. Postarajcie się wykonać wszystkie ćwiczenia. Powodzenia!

 

 

 

Zad. 5. DLA CHĘTNYCH
Wszystkie chętne dzieci zapraszam do wypełnienia własnej pięciolinii. Narysujcie wskazane nuty w odpowiednich miejscach.

 

Nuty – karta pracy