Domowe Przedszkole – 04.05.2020 r.

Dzień dobry! Witam Was Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!

 

Dziś zapraszam wszystkie dzieci na zajęcia z mowy i na umuzykalnienie.

 

Zad. 1. „Na łące” Małgorzata Strzałkowska – wiersz

 

Drogie Dzieci posłuchajcie proszę uważnie wiersza „Na łące” – poproście rodziców o jego odczytanie.

 

„Na łące”

Jest jasno i błękitnie,
a wokół łąka kwitnie,
po łące sobie hasam
i trawę mam do pasa!
Na łące rosną babki
i mięta, i bławatki,
powoje i podbiały,
i inne dyrdymały!
Tu motyl, a tam dzwonek,
stokrotka i skowronek,
wśród trawy pachnie ziółko,
a ja powtarzam w kółko:
Jest jasno i błękitnie,
a wokół łąka kwitnie,
po łące sobie hasam
i trawę mam do pasa!

Małgorzata Strzałkowska

 

Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:

  • Jakie rośliny łąkowe pojawiły się w utworze?
  • Jakie zwierzęta wymienia autorka wiersza?
  • Jaki charakter ma wiersz: czy jest smutny czy wesoły?

 

Zad. 2. Kto mieszka na łące?

 

A teraz odszukajcie ilustrację łąki wpiętą na środku Waszej żółtej książki pt. „Karty pracy nr 4”. Przyjrzyjcie się uważnie, jakie zwierzęta umieszczone są na zdjęciu. Z pewnością większość z nich mieliście okazję zobaczyć osobiście. Jak myślicie kogo jeszcze brakuje? Waszym zadaniem jest umieszczenie trzech naklejek z wizerunkiem zwierząt zgodnie z instrukcją podaną na ilustracji:

  • biedronka na trawie,
  • motyl na kwiatku,
  • konik polny na kłosie.

Naklejki odszukacie na dole kolejnej strony zaraz za plakatem. Powodzenia 😊.

 

Zad. 3 DLA CHĘTNYCH

 

W załączonym pliku odnajdziecie:

  • zdjęcia zwierząt zamieszkujących łąkę,
  • kartoniki z literami
  • kartoniki z wyrazami

Zastanówcie się, jakie zwierzęta przedstawione są na ilustracjach – nazwijcie je. Wskażcie pierwszą głoskę każdego wyrazu, odszukacie właściwą literę i dopasujcie ją do odpowiedniej ilustracji. Przeliczcie ilość sylab w każdym wyrazie. Na koniec spróbujcie odczytać podpisy do ilustracji i dopasujcie je do właściwego zdjęcia.

 

Zadanie dla chętnych

 

Zad. 4. „Łąka pełna życia” – ćwiczenia spostrzegawczości.

 

Zapraszam do wykonania zadania w Kartach pracy nr 4 str. 16. Nazwijcie i pokolorujcie zwierzęta. Odszukajcie i policzcie koniki polne i biedronki. Wklejcie w okienka odpowiednie liczby, a między nimi właściwe znaki. Powodzenia 😊.

 

 

Zad. 5. „Dźwięki wysokie i niskie w podskokach”

 

A teraz pora na umuzykalnienie. Zapraszam Was na zajęcia z dźwiękami wysokimi i niskimi. Życzę miłej zabawy .😊