Dzień dobry! Witam Was Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!
Dziś zapraszam wszystkie dzieci na zajęcia z mowy i na umuzykalnienie.
Zad. 1. „Na łące” Małgorzata Strzałkowska – wiersz
Drogie Dzieci posłuchajcie proszę uważnie wiersza „Na łące” – poproście rodziców o jego odczytanie.
„Na łące”
Jest jasno i błękitnie,
a wokół łąka kwitnie,
po łące sobie hasam
i trawę mam do pasa!
Na łące rosną babki
i mięta, i bławatki,
powoje i podbiały,
i inne dyrdymały!
Tu motyl, a tam dzwonek,
stokrotka i skowronek,
wśród trawy pachnie ziółko,
a ja powtarzam w kółko:
Jest jasno i błękitnie,
a wokół łąka kwitnie,
po łące sobie hasam
i trawę mam do pasa!
Małgorzata Strzałkowska
Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:
- Jakie rośliny łąkowe pojawiły się w utworze?
- Jakie zwierzęta wymienia autorka wiersza?
- Jaki charakter ma wiersz: czy jest smutny czy wesoły?
Zad. 2. Kto mieszka na łące?
A teraz odszukajcie ilustrację łąki wpiętą na środku Waszej żółtej książki pt. „Karty pracy nr 4”. Przyjrzyjcie się uważnie, jakie zwierzęta umieszczone są na zdjęciu. Z pewnością większość z nich mieliście okazję zobaczyć osobiście. Jak myślicie kogo jeszcze brakuje? Waszym zadaniem jest umieszczenie trzech naklejek z wizerunkiem zwierząt zgodnie z instrukcją podaną na ilustracji:
- biedronka na trawie,
- motyl na kwiatku,
- konik polny na kłosie.
Naklejki odszukacie na dole kolejnej strony zaraz za plakatem. Powodzenia 😊.
Zad. 3 DLA CHĘTNYCH
W załączonym pliku odnajdziecie:
- zdjęcia zwierząt zamieszkujących łąkę,
- kartoniki z literami
- kartoniki z wyrazami
Zastanówcie się, jakie zwierzęta przedstawione są na ilustracjach – nazwijcie je. Wskażcie pierwszą głoskę każdego wyrazu, odszukacie właściwą literę i dopasujcie ją do odpowiedniej ilustracji. Przeliczcie ilość sylab w każdym wyrazie. Na koniec spróbujcie odczytać podpisy do ilustracji i dopasujcie je do właściwego zdjęcia.
Zad. 4. „Łąka pełna życia” – ćwiczenia spostrzegawczości.
Zapraszam do wykonania zadania w Kartach pracy nr 4 str. 16. Nazwijcie i pokolorujcie zwierzęta. Odszukajcie i policzcie koniki polne i biedronki. Wklejcie w okienka odpowiednie liczby, a między nimi właściwe znaki. Powodzenia 😊.
Zad. 5. „Dźwięki wysokie i niskie w podskokach”
A teraz pora na umuzykalnienie. Zapraszam Was na zajęcia z dźwiękami wysokimi i niskimi. Życzę miłej zabawy .😊