Dzień dobry! Witam Was Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!
Dziś zapraszam wszystkie dzieci na zajęcia z umuzykalnienia i na ćwiczenia gimnastyczne.
Zad. 1. Powitanka
Kochani witam Was serdecznie na piątkowych zajęciach. Na początek zapraszam wszystkich do miłej zabawy przy piosence. A więc wstajemy i zaczynamy małą rozgrzewkę.
Zad. 2. Instrumenty i ich rodzaje
W dniu wczorajszym poznaliśmy cztery instrumenty, które miały ciekawą przygodę w trakcie koncertu. Mam nadzieję, że każdy pamięta, kto był bohaterem naszego wiersza. Dziś poznamy wiele innych instrumentów, które możemy podzielić na trzy grupy: instrumenty dęte, instrumenty perkusyjne i instrumenty strunowe. Na planszach poniżej odnajdziecie ich przykłady.
Instrumenty dęte
Instrumenty dęte to instrumenty muzyczne, które wydają dźwięk na skutek dęcia, dmuchania.
Instrumenty perkusyjne
Instrumenty perkusyjne to instrumenty muzyczne, z których dźwięk wydobywa się przez uderzanie lub potrząsanie.
Instrumenty strunowe
Instrumenty strunowe to instrumenty muzyczne, w których źródłem dźwięku są napięte, drgające struny.
A teraz zapraszam wszystkich do obejrzenia filmu, który wyjaśni nam wszystkie tajemnice związane z instrumentami. Usiądźcie wygodnie i zaczynamy.
Zad. 3. Jaki to instrument? – posłuchaj
Posłuchajcie jak brzmią niektóre z tych instrumentów.
Instrument 1 (marimba)
Instrument 2 (kotły)
Instrument 3 (flet podłużny)
Instrument 4 (saksofon)
Instrument 5 (trąbka)
Instrument 6 (gitara)
Instrument 7 (harfa)
Instrument 8 (skrzypce)
Instrument 9 (fortepian)
Zad. 4. Zabawy z książką
Zachęcam Was do wykonania zadania w książce – Karty pracy 4 str. 23.
Zad. 5. Muzyczna gimnastyka z nutami
Drogie Dzieci dziś zapraszam Was na bardzo muzyczną gimnastykę w podskokach. Przy okazji pobawimy się z nutkami. Poniżej zamieszczona została plansza z pięciolinią. To na niej muzycy zapisują melodię w postaci nut. Na naszej pięciolinii pojawił się klucz wiolinowy i nuty: cała nuta, półnuta, ćwierćnuta, ósemka i szesnastka. Zapraszam Was teraz do zabawy z tymi wartościami muzycznymi. Postarajcie się wykonać wszystkie ćwiczenia. Powodzenia!
Zad. 5. DLA CHĘTNYCH
Wszystkie chętne dzieci zapraszam do wypełnienia własnej pięciolinii. Narysujcie wskazane nuty w odpowiednich miejscach.
Nuty – karta pracy