Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór.
Drodzy Rodzice dzisiaj będziemy doskonalić u dzieci umiejętność skupiania uwagi podczas słuchania dłuższego tekstu literackiego, rozwijać umiejętność samodzielnego wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu, rozpoznawanie i nazywanie ptaka po usłyszeniu jego głosu, percepcję słuchową oraz umiejętności wokalne.
Zadania:
- „Ptasie radio” – wysłuchanie wiersza J. Tuwima, rozwijanie zdolności skupiania uwagi podczas słuchania dłuższych utworów literackich.
- „Głosy ptaków” – rozpoznawanie i naśladowanie ptasich głosów.
https://www.youtube.com/watch?v=yiRIvZplphA
- „Ptaki – śpiewaki” – słuchowe wyodrębnianie sylab w wyrazach, wyszukiwanie rymów. Teraz dzieci będą dzielić nazwy ptaków przedstawione w prezentacji na sylaby.
5. „Maszeruje wiosna” – nauka piosenki.
Maszeruje wiosna
Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna
ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi – zielenieje świat.
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Maszeruje…
Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Maszeruje…