Dzień dobry! Zapraszamy na kolejne zajęcia. Dziś poszerzymy naszą wiedzę przyrodniczą.
1. „Kto w ziemi ma mieszkanie?” – oglądanie zdjęć lub rysunków przedstawiających zwierzęta żyjące w glebie (np. dżdżownice, krety, chrząszcze), rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
Rodzic zwraca dzieciom uwagę na pożyteczną rolę dżdżownic w spulchnianiu gleby, pomaga w przezwyciężeniu lęku przed niektórymi zwierzętami żyjącymi w ziemi.
2. „Kto gdzie mieszka” – poznanie podziemnych domów zwierząt, wykonanie zadania na karcie pracy. Dzieci w kartach pracy oglądają i omawiają wygląd podziemnych domów zwierząt, kończą kolorowanie obrazków i wklejają zwierzęta w odpowiednie miejsca.
„Karty pracy” cz. 4, s. 13.
Do pobrania lub zrobienia z książki: 5-latki-entliczek-kp54-s-1-26
Można również wykonać zadania z karty pracy zamieszczonej poniżej.
II. Zajęcia popołudniowe. „Dżdżownica” – lepienie z masy solnej
Rodzic wspólnie z dzieckiem ogląda dżdżownice na ilustracjach, zwracając uwagę na długość, kształt i ciało zbudowane z segmentów. Następnie prosi dziecko, aby z masy solnej lub plasteliny spróbowało zrobić dżdżownice (jedną lub więcej). Dziecko robią wałeczki, a następnie dzieli je na segmenty. Gdy dżdżownice wyschną, dziecko maluje je brązową farbą, dokleja oczy i układa na talerzyku wysypanym ziemią.