Na dzisiejszych zajęciach poszerzymy oraz podsumujemy naszą wiedzę na temat zwierząt wiejskich.
I. Zajęcia do południa.
1. Rodzic dwukrotnie recytuje wiersz. Podczas powtórnej recytacji dzieci powtarzają za nim głosy zwierząt.
„Co słychać na wsi” W. Chotomska.
Co słychać na wsi
Co słychać? – Zależy – gdzie.
Na łące słychać: – Kle-kle!
Na stawie: – Kwa-kwa!
Na polu: – Kraaa!
Przed kurnikiem: – Kukuryku!
– Ko-ko-ko-ko-ko! – wkurniku.
Koło budy słychać – Hau!
Ana progu – Miau…
Aco słychać wdomu, nie powiem nikomu!
2. Co zyskujemy dzięki hodowli danego zwierzęcia? – rozmowa o użyteczności zwierząt hodowlanych na podstawie obejrzanego filmu.
II. Zajęcia popołudniowe.
„Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – praca plastyczna z wykorzystaniem kół różnej wielkości.
Dziecko wybiera zwierzątko z podanych propozycji, przelicza poszczególne elementy potrzebne do jego wykonania. Posługuje się określeniami: małe, duże, wyodrębnia kolory. Na koniec ozdabia pracę według własnego pomysłu.
Instrukcje: http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html