Dzień dobry Żółte Plastusie! 🙂
Na dzisiejszych zajęciach po raz kolejny będzie nam towarzyszyć tęcza. Oto propozycje zabaw na dziś:
1. „Tęcza” – wysłuchanie wiersza H. Ożogowskiej, ćwiczenie myślenia skojarzeniowego.
Tęcza
Lśni na niebie tęcza,
śliczna, kolorowa.
Pytają się dzieci:
– Kto ją namalował?
Słonko malowało
pędzelkiem ze złota.
Udała się słonku
malarska robota.
Po recytacji utworu rodzic pyta:
– Co opisała poetka w wierszu?
– Jak wyglądała tęcza? Kto ją namalował?
– Co Wam przypomina tęcza? Do czego jest podobna?
– Czy pamiętacie, jakie kolory ma tęcza?
2. „Patrz uważnie” – doskonalenie pamięci i uwagi (karta pracy str. 19). Dzieci oglądają kolorowy zegar, a następnie wybierają elementy, z których się składa, i kolorują je według wzoru.
Do pobrania dla tych, którzy nie odebrali książek z przedszkola: karta pracy 19
3. „W krainie tęczy” – ćwiczenia gimnastyczne
* „Malujemy tęczę”– ćwiczenie kształtujące. Dzieci stają w rozkroku. Prostują przed sobą ręce i łączą je tak, jakby trzymały pędzel. Następnie podnoszą ręce nad głowę i wykonują delikatne skłony na boki, jakby malowały łuk tęczy. Należy zwrócić uwagę, by przy tym ćwiczeniu dzieci nie odrywały nóg od podłogi.
* „Tęcza na podłodze” – ćwiczenie równowagi. Dziecko staje na jednej nodze, a drugą nogą zatacza przed sobą półkola tuż nad ziemią. Po kilkakrotnym powtórzeniu ćwiczenia dzieci zmieniają nogę.
4. Zabawa wyciszająca. „Wielobarwna tęcza” – słuchanie muzyki relaksacyjnej, malowanie tęczy. Utwór jest grany na flecie i harfie. Po zaprezentowaniu dzieciom nagrania rodzic wyjaśnia, że melodia utworu zmienia się, tak jak mienią się kolory tęczy. Melodii towarzyszy akompaniament harfy, który przypomina pluskanie wody w słońcu. Dzieci przypominają sobie barwy tęczy i wymieniają je po kolei. Malują tęczę słuchając utworu tyle razy ile to jest konieczne a następnie układają tęczę z klocków.