Witam w piątek:)
Porównujemy liczbę zwierząt – zajęcie matematyczna.
Rodzic krótko rozmawia z dzieckiem.
„Gdzie w Polsce możemy spotkać zwierzęta pochodzące z innych kontynentów? ” (zoo, cyrk, mieszkania prywatne).
Ile zwierząt – ćwiczenia w porównywaniu liczby elementów w zbiorach.
Utrwalenie znaków matematycznych (+,-,=.<,>.) Z uwagi na brak tematycznych liczmanów, do liczenia wykorzystujemy np.; klocki.
Rodzic wymyśla dziecku zadania matematyczne np.; w wodzie są foki i niedźwiedzie. Policzcie, ile jest fok i ile jest niedźwiedzi. Dzieci przeliczają, dochodzą do wniosku, że jest ich….. Rodzic tworzy z patyczków znaki matematyczne prezentuje je dziecku i utrwala z nim znaki, stosując je do działań matematycznych. Należy pamiętać aby najpierw wykonać zadanie z dzieckiem na liczmanach, a dopiero później ułożyć działanie matematyczne z zastosowaniem napisanych liczb na kartonikach i znaków matematycznych ułożonych z patyczków.
Np.: Na lodowej krze siedziały 4 foki i 1 mors. Ile zwierząt było na krze?
OOOO O
4 + 1 = 5
W zoo jest 7 słoni i 5 żyraf. Czego jest więcej i o ile?
OOOOOOO OOOOO
7 > 5 Więcej jest słoni. Jest ich więcej o 2.
Słuchanie piosenki: „Biegniemy do ZOO” – zabawa naśladowcza zgonie z tekstem piosenki.
Proszę wykonać zadania na kartach pracy str. 16 i 17.
Miłego weekendu życzymy:)