Domowe Przedszkole-09.04

Witam w piątek:)

 

Porównujemy liczbę zwierząt – zajęcie matematyczna.

Rodzic krótko rozmawia z dzieckiem.

„Gdzie w Polsce możemy spotkać zwierzęta pochodzące z innych kontynentów? ” (zoo, cyrk,  mieszkania prywatne).

Ile zwierząt – ćwiczenia w porównywaniu liczby elementów w zbiorach.

Utrwalenie znaków matematycznych (+,-,=.<,>.) Z uwagi na brak tematycznych liczmanów, do liczenia wykorzystujemy np.; klocki.

Rodzic wymyśla dziecku zadania matematyczne np.; w wodzie są  foki  i niedźwiedzie. Policzcie, ile jest fok i ile jest niedźwiedzi. Dzieci przeliczają, dochodzą do wniosku, że jest ich….. Rodzic tworzy  z patyczków znaki matematyczne prezentuje je dziecku i utrwala z nim znaki, stosując  je do działań matematycznych. Należy pamiętać aby najpierw wykonać zadanie z dzieckiem na liczmanach, a dopiero później ułożyć działanie matematyczne z zastosowaniem napisanych liczb na kartonikach  i znaków matematycznych ułożonych z patyczków.

Np.: Na lodowej krze siedziały 4 foki i 1 mors. Ile zwierząt było na krze?

OOOO       O

4 + 1 = 5

W zoo jest 7 słoni i 5 żyraf. Czego jest więcej i o ile?

OOOOOOO     OOOOO

7 > 5        Więcej jest słoni. Jest ich więcej o 2.

 

Słuchanie piosenki: „Biegniemy do ZOO” – zabawa naśladowcza zgonie z tekstem piosenki.

 

Proszę wykonać zadania na kartach pracy str. 16 i 17.

 

Miłego weekendu życzymy:)