Dzień dobry dzieci oraz drodzy rodzice !
Dzisiaj czwartek więc będziemy ćwiczyć nasze umiejętności matematyczne oraz sprawność fizyczną.
Zapraszamy !
1.„Pasażerowie na pokład” – zabawa matematyczna, doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowanie określeń: o jeden mniej, o jeden więcej, tyle samo
Do zabawy potrzebujemy:
* dwie rakiety w kolorze czerwonym oraz niebieskim – dzieci rysują, kolorują oraz wycinają ją samodzielnie (można skorzystać z szablonu poniżej)
* oraz dziesięć dowolnych liczmanów np. guziki, pionki, klocki, nakrętki itp.
Dziecko pracuje z rodzicem w parze. Każde ma przed sobą rakietę, przy czym jedna osoba w parze ma rakietę w kolorze czerwonym, a druga w niebieskim.
Wypowiadamy zdania matematyczne :
* Do niebieskiej rakiety wsiadło pięciu pasażerów. Do czerwonej rakiety wsiadł jeden pasażer więcej niż do niebieskiej. Gdzie jest więcej pasażerów?;
* Rakiety doleciały do planety – z każdej rakiety wysiało dwóch pasażerów… Ilu pasażerów zostało w niebieskiej rakiecie? Ilu pasażerów zostało w czerwonej rakiecie? W której rakiecie jest więcej pasażerów i o ile?
Dzieci mogą współtworzyć zadania z treścią.
Na koniec prosimy o wykonanie zadań na karcie pracy strona 12 i 13.
2.Ćwiczenia gimnastyczne z muzyką
3.”Co wiesz o Polsce?”- zadanie bonus z okazji nadchodzącego Święta Narodowego Konstytucji 3 Maja – Powodzenia 🙂