Dzień dobry kochane dzieci oraz drodzy rodzice.
Zapraszamy na kolejne zajęcia 🙂
1.„Kostkowa gra” – zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, odczytywanie i posługiwanie się zapisem symbolicznym
Dziecko pracuje w parze z rodzicem (bratem, siostrą, ciocią) i otrzymują po dwie kostki do gry oraz 12 klocków. Każda osoba rzuca kostką, sprawdza i zapisuje wynik oraz ustawia wieżę z tylu klocków, ile wskazała kostka. Następnie pary porównują swoje wieże i określają, kto rzucił więcej, a kto mniej. W każdej rundzie wygrywa osoba, która zbudowała wyższą wieżę.
Następnie prezentujemy znaki matematyczne: >, <, = potrzebne do porównania wyników gry. Pokazujemy schematyczne rysunki wież, z liniami obrazującymi różnice wysokości, porównujemy znaki mniejszości i większości do otwartych paszcz, które zawsze kierują się w stronę większej liczby elementów.
Po zabawie dzieci na kartach pracy rysują oczka na kostkach, zgodnie z zapisem, i odczytują wyniki. Następnie rysują w pustym wazonie tyle kwiatów, aby ich liczba była mniejsza niż w pełnym wazonie, i wklejają w okienko odpowiednią cyfrę „Karty pracy. Powietrze” s. 37
2. Ćwiczenia gimnastyczne – ruletka 🙂