Dzień dobry !
Dzisiaj jak co poniedziałek ćwiczyć będziemy naszą mowę oraz umuzykalnienie.
Zapraszamy!
- „Co to jest powietrze?” – wysłuchanie wiersza M. Strzałkowskiej jako wstęp do rozmowy kierowanej na temat powietrza
Leśne Ludki i powietrze
Pośród liści, zbite w kupki,
gwarzą sobie Leśne Ludki:
– Ale dmucha za kołnierze!
– To powietrze.
– Aby świeże?
– Nie wiem. Dmucha zza Kaukazu.
– Mieszanina różnych gazów.
– Coś takiego! Przecież wiem –
głównie azot oraz tlen.
– Lecz czy świeże?
– Dość przejrzyste.
– Ale czy na pewno czyste?
– Ciut za ostre, ciut za mroźne,
a to czasem bywa groźne…
– Lepsze mroźne niż upalne,
bo upalne jest fatalne!
– Ale chociaż czyste? Świeże?
– W jakiejś mierze pewnie świeże…
– Jeszcze chyba zza Kaukazu
nie dmuchało tak ni razu!
– Aż komary uciekają
i wirusy gdzieś znikają…
– Jak się dziś powszechnie zdaje,
odlatują w ciepłe kraje.
– Kto? Wirusy czy komary?
– Oddaj moje okulary!
– W końcu świeże jest czy nie?!!!
– Tak naprawdę – kto to wie…
Małgorzata Strzałkowska
Pytania pomocnicze do wiersza:
Co to jest powietrze? Jak wygląda powietrze? Jaką ma temperaturę (jest ciepłe czy zimne)?
Co to znaczy „świeże powietrze”?
Dzieci swobodnie udzielają odpowiedzi na pytania, w razie potrzeby korygujemy je.
2.”Dmuchawce” – proponowana praca plastyczna dowolną techniką, poniżej przykładowe prace
3. „Buty Basi” – zabawa muzyczna z butami 🙂
Powodzenia 🙂