Dzień dobry !
Dzisiaj jak co czwartek ćwiczyć będziemy naszą mowę oraz sprawność ruchową.
Zapraszamy!
- „Ogród w doniczce” – obserwacje przyrodnicze zainspirowane treścią opowiadania W. Widłaka „Tajemnica”
Pytania do opowiadania:
– jakie kwiaty wyrosły w doniczce, z czego wyrosły i kiedy cebulki były zasadzone.
Następnie zachęcamy dzieci do prac i obserwacji kwiatów w Państwa domach. Dzieci np. podlewają kwiaty w doniczkach. Przypominamy , co jest potrzebne roślinie do wzrostu, oraz wyjaśniamy że niektóre z kwiatów są chronione (Kwiatów pod ochroną nie można zrywać, ponieważ są to gatunki roślin występujące bardzo rzadko i zagrożone są wyginięciem. Zrywanie ich uniemożliwia wydanie nasion, a tym samym – rozmnażanie. Wczesnowiosenne kwiaty będące pod ochroną to: zawilec, sasanka, przebiśnieg i krokus).W załączniku poniżej dla chętnych karta do wydruku, wycięcia i naklejania „Czego potrzebuje roślina?”
czego-potrzebują-rośliny-1
znaczki do planszyDzieci mogą też stworzyć rysunkową dokumentację kolejnych etapów wzrostu roślin doniczkowych. Przykłady poniżej 🙂
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z woreczkiem (zamiast woreczka można użyć np. małą poduszkę lub małą maskotkę itp.)