Dzień dobry drogie dzieci oraz rodzice
Dziś jak co piątek ćwiczyć będziemy naszą mowę oraz umiejętności plastyczne.
Zapraszamy!
- „Drzewo w czterech porach roku” – rozmowa przy kreatywnych obrazkach, dopasowanie odpowiednich elementów i symboli do pór roku, dostrzeganie zmian i zjawisk charakterystycznych dla poszczególnych pór roku.
Na początek w ramach przypomnienia nazw pór roku zachęcamy do obejrzenia i wysłuchania piosenki „Cztery pory roku”
Drogie dzieci jak już wiecie mamy cztery pory roku: wiosnę, lato, jesień i zimę
Chciałabym Was poprosić, abyście powiedziały jaka ilustracja , która znajduje się poniżej, pasuje do danej pory roku. Wiem, że świetnie sobie poradzicie.
Możecie również poprosić rodziców o wydrukowanie poniższych propozycji albo możecie je narysować (tak jak zrobiłam to ja)
- „Kraina literek” – przygotowanie do czytania i pisania, rozpoznawanie małej i wielkiej litery „d”, analiza słuchowa wyrazów z głoską „d”
Prezentujemy dziecku literę „D” oraz prosimy alby kreśliło je na dywanie albo w powietrzu.
Następnie przechodzimy do „Karty pracy. Powietrze.” – strona 22 i 25
Dziecko nazywa obrazki przedstawione na karcie pracy: dom, deska, drabina, płot, dynia, skrzypce, drzwi, dywan, wyraźnie akcentując głoskę „d”. Prosimy o wskazanie głoski, która powtarza się w wyrazach, oraz miejsca, gdzie występuje (na początku, na końcu czy w środku wyrazu).