Dzień dobry kochane dzieci oraz drodzy rodzice!
Dzisiaj jak co wtorek ćwiczyć będziemy nasze umiejętności plastyczne oraz sprawność fizyczną.
Zapraszamy!
1.”Pszczoła” – praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem rolek od papieru toaletowego, doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności
Proszę o przeczytanie wiersza dzieciom w celu inspiracji do pracy plastycznej:
Po przeczytaniu wiersza dziecko wykonuje pracę plastyczną, przykładowe prace poniżej:
2.„Tor przeszkód” – dzisiaj w ramach ćwiczeń gimnastycznych proponujemy wykonanie toru przeszkód z przedmiotów domowego użytku, poniżej kilka inspiracji – życzymy udanej zabawy i liczymy na zdjęcia 🙂
3. „Kraina literek” – przygotowanie do czytania i pisania, rozpoznawanie małej i wielkiej litery „b”, analiza słuchowa wyrazów z głoską „b”. Do zadania wykorzystamy kartę pracy ze strony 16.
Odczytujemy nazwy obrazków przedstawionych na karcie pracy:
but, baran, balon, baletnica, burak, banan, ważka, motyl, borsuk, bratek
wyraźnie akcentując głoskę „b”. Prosimy o wskazanie głoski, która powtarza się w wyrazach, oraz miejsca, gdzie występuje.
Następnie prezentujemy znak graficzny głoski – literę „b”.
Wspólnie z dzieckiem omawiamy jej wygląd, porównujemy do znanych już liter. Dziecko kreśli literę palcami w powietrzu. Na koniec na karcie pracy łączy z literą „b” obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „b”.