Wycieczka do zoo

Witam w piątek – weekendu początek 🙂

 

Gdzie w Polsce możemy spotkać zwierzęta pochodzące z innych kontynentów?…………… /zoo, cyrk, mieszkanie prywatne…/

 

1.Zagadki o zwierzętach 

-jeśli poprawnie odpowiesz, to otrzymujesz punkt /np.klocek/. Na koniec policz, ile zdobyłeś punktów.

 

  • Mieszka w zoo zwierzak duży, chyba z tysiąc kilo waży. Paszczą kłapie, niby bramą i wciąż nudzi się tak samo……. /hipopotam/

  • Co to za zwierzę, może zgadniecie, ma torbę, w której nosi swe dzieci?……… /kangur/

  • Dumny dźwiga swe dwa garby, niczym dwa największe skarby……….. /wielbłąd/

  • Dumna mina, bujna grzywa, ogon groźnie mu się kiwa. W strachu lecą liście z drzew, bo zaryczał groźny …… /lew/

  • Kot ogromny, pręgowany, ostre zęby, groźna mina. Z takim kotem, mój kochany, lepiej nigdy nie zaczynać! ……… /tygrys/

  • W kostiumiku czarno – białym w zoo ją zobaczyć możesz. Inna znowu śmiałym krokiem przejść przez jezdnię ci pomoże …/zebra/

  • Zwierzę to w Afryce żyje i ma najdłuższą na świecie szyję. Chodząc po ziemi, buja w obłokach i może na nas patrzeć z wysoka… /żyrafa/

  • Nos zadarty i za duży do niczego mi nie służy. Ani wącham nim, ni kicham, ani sapię, ani wdycham, ani trąbię, choć to róg. Znajdziesz mnie, gdy zoo przekroczysz próg ……. /nosorożec/

  • Kto wciąż uszami wachluje głowę? Kto ma siekacze z kości słoniowej? Kto nie je mięsa, bo jest jaroszem, a jednak wyrósł pięknie, że proszę! Któż to jest taki silny i wielki, że łamie drzewa i nosi belki? …….. /słoń/

 

Posłuchaj, czyj to odgłos? Spróbuj odgadnąć…..

 

2. ,,Porównujemy liczbę zbiorów”

– zabawy matematyczne z użyciem dostępnych liczmanów, np. klocków, kredek, piłek, nakrętek……../ 

Popatrz na obrazki, policz ile jest zwierząt…. Których zwierząt jest tyle samo? … Których jest więcej? …. O ile? /tu rodzic wymyśla zadania patrząc na obrazki. Dziecko układa tyle klocków, ile zwierząt, np. Ułóż tyle klocków, ile jest nosorożców?… 5 . A teraz ułóż tyle klocków, ile jest psów? … 5. Czyli tyle samo. Rodzic pisze lub układa z patyczków znak ,,=” .

Policz, ile jest żyraf?… A ile jest koni? … Których zwierząt jest więcej? ……. O ile? Dziecko układa właściwą ilość zwierząt z liczmanów. Rodzic zapisuje lub układa z patyczków znak ,,>” lub ,,<”.

 

 

3.Wybierz właściwy znak ,,<”,,>”,,=” i wstaw go między zbiory.

Nie musisz drukować – wystarczy ułożyć zbiory z liczmanów lub napisać na kartce liczby i znaki.

4.Wykonaj zadania w Kartach Pracy na str. 16 -17.

 

5.W Książce na str. 112 – 113 znajdują się wiersze Jana Brzechwy z cyklu ,,Zoo”. Wybierz sobie jeden i naucz się go na pamięć.

 

5.Zadanie dla chętnych