Litera ,,j” ,,J”

Dzień dobry 😉 Dziś poprzez różne zabawy poznamy kolejną literę alfabetu.

1. Proszę obejrzeć bajkę o literze ,,j”,,J” i postarać się zapamiętać jak najwięcej wyrazów z literą ,,j”.

2. Zagadka:

Kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała i dzieciom podała……/ JAJKO

 

Zapytajmy dziecko:

  • Co mamy z jajka? Co możemy z niego zrobić? / jajecznica, jajko gotowane na miękko, na twardo, dodawane do placka, do naleśników, pisanki, pasta jajeczna, jajko sadzone…. /

 

3. Zobacz jak wygląda jajo strusia i jajo kury:

 

 

4. Praca z literą  ,,j”  na przykładzie słowa jajko

  • pokaz litery ,,j”,,J” – pisanie palcem na dywanie, w powietrzu, na plecach mamy…

  • podział na sylaby wyrazu ,,jajko”

  • podział na głoski

  • wyodrębnianie samogłosek i spółgłosek

  • wyszukiwanie wyrazów z literą ,,j” w gazetkach reklamowych lub innych dostępnych

 

5. Wykonaj zadania w Kartach Pracy część 4, str.6,7,8.

    Zajrzyj do Książki na str.106 i poczytaj 🙂

   Napisz w zeszycie literę ,,j” ,,J”. 

 

ZADANIE DLA CHĘTNYCH :))

W czasie przedświątecznym zachęcamy do przeprowadzenia zabaw badawczych z jajkiem.

 

1.Porównywanie jajek: surowego i ugotowanego. Opisywanie budowy jajka. 

Dziecko z pomocą rodzica rozbija surowe jajko i przekłada je do miseczki. Oddziela żółtko od białka. Określa z czego składa się jajko /skorupka, żółtko, białko/

 

2. Kręcące się jajka.

Dziecko lub rodzic wprawia w ruch jajko surowe i ugotowane. Dziecko obserwuje, które z jajek kręci się szybciej. Próbuje znaleźć wytłumaczenie.

 

3. Jajko w occie.

Zanurz jajko w słoiku z octem i pozostaw na 24 h. Po tym czasie dziecko omawia, co stało się z jajkiem, ze skorupką? Jakie właściwości ma teraz jajko?