Witamy w piątek:)
Dzisiejszy dzień zaczniemy od zadania „Czego jest mniej, a czego więcej”?
Etap I
Rodzic układa 3 kółka (odstęp) 3 kółka. Odczytuje to, co ułożył : Tu są trzy kółka i tu są trzy kółka. Następnie układa znak równości między kółkami np. z patyczków i odczytuje: Trzy równa się trzy.
Następnie dokłada jedno kółko z prawej strony i pyta się: Czy jest dobrze? Czy trzy to tyle samo co cztery? Jak można poprawić to zadanie? Słucha propozycji dziecka. Następnie pokazuje, jak można to przedstawić za pomocą znaku między kółkami i mówi: Trzy to mniej niż cztery (pokazuje kierunek od lewej do prawej) , a cztery to więcej niż trzy (pokazuje kierunek przeciwny).
Rodzic dokłada kółko po lewej stronie i mówi: Dokładam jedno kółko. Czy tak jest dobrze? Słucha propozycji dziecka. Następnie pokazuje, jak można zmienić to zadanie – układa znak równości.
Rodzic dokłada jedno kółko, z lewej strony i pyta: Czy to jest dobrze? Słucha propozycji dziecka następnie zmienia znak i mówi: pięć to więcej niż cztery (pokazuje kierunek od lewej do prawej ), a cztery to mniej niż pięć (pokazuje kierunek przeciwny).
Kolejnym zadaniem jest uświadomienie dzieciom ,że prawidłowe odżywianie jest czynnikiem zdrowia.
Przede wszystkim:
- trzeba jeść codziennie warzywa i owoce,
- jeść często , ale małe porcje,
- słodycze i ulubione słodkie napoje jeść tylko w jeden wyznaczony dzień tygodnia,
- dbać, aby posiłki były zdrowe- zgodnie z piramidą żywieniową,
- nie przejadać się,
- nie jeść samych frytek, hamburgerów, pizzy,
- nie używać dużo cukru i soli,
- nie jeść codziennie tego samego,
Proszę o uzupełnienie Kart pracy: strona 22 i 25.
Na zakończenie prosimy o wykonanie sałatki warzywnej według własnego pomysłu.
Czekamy na zdjęcia i przepisy na pyszne i zdrowe sałatki. Miłego dnia i do zobaczenia w przedszkolu 🙂