Domowe Przedszkole-13.04

Witamy we wtorek:)

Dzisiejszy dzień zaczniemy od opisywania obrazka.

 

 1. Opiszcie obrazek. Co to za miejsce?

2. Posłuchajcie wiersza.

„Lekarz” P.F. Nalepa

 

Gdy choroba już dopadnie,

Lekarz zbada cię dokładnie,

W gardło zajrzy i osłucha,

Zerknie w nosek i do ucha,

Po czym ci zapewne powie,

Jak choroba ta się zowie.

 

To on leki przepisuje,

Kiedy zdrowie nam szwankuje

To on leczy nas i radzi,

Co nam sprzyja, a co wadzi.

Co jest dobre, a co nie

Powie na, bo on to wie!

 

Jeśli wiec jesteśmy chorzy,

To pomogą nam doktorzy.

 

odpowiedzcie:

– do kogo idziemy, kiedy jesteśmy chorzy ?

– jakie czynności wykonuje lekarz? (bada. osłuchuje, leczy, przepisuje lekarstwa, udziela porad)

 

3. A czy wiecie, czego lekarz potrzebuje do pracy?

Poniżej znajdują się niektóre przedmioty potrzebne lekarzowi. Nazwijcie je i podzielcie ich nazwy na sylaby. Czy wiecie do czego służą?

4. Zabawa „U lekarza”

Do urządzenia kącika dzieci wykorzystują gotowe dziecięce zestawy przyborów lekarskich oraz puste, plastikowe i papierowe opakowania po lekarstwach.

Dziecko i rodzic odgrywają na przemian role lekarza i opiekuna chorego.  Dzieci opiekujące się chorym (lalką, misiem, pajacykiem) przychodzą z nim do lekarza i opisują objawy choroby. Lekarz ustala, co dolega choremu: bada go i zaleca lekarstwa oraz ich dawkowanie. Opiekun troszczy się o chorego w domu.

 

Dla chętnych: bajka terapeutycza. Do pobrania: zalacznik 1bajka-terapeutyczna

 

5. Zabawy matematyczne z wagą

Otwieramy karty pracy na str. 18.

  • Rodzic zapoznaje dzieci z różnymi rodzajami wag, prezentując np. wagę szalkową, łazienkową,
    kuchenną itd. (realne modele i część ilustracji wag).
    Dzieci oglądają wagi i wypowiadają się na temat tego, czy widziały już takie wagi i gdzie.
    Zachęca dzieci do rozmowy, zadając pytania: czy tylko ludzie się ważą?  W jakich sytuacjach potrzebna
    jest waga? (K.P. 4 s. 18 z. 1 i 2)
  • Konstruowanie wagi przez dzieci. Rodzic pokazuje, jak można wykonać wagę z kija/wieszaka i dwóch foliowych torebek zaczepionych na 2 końcach wieszaka/kija. (propozycje wykonania poniżej)
  •           
  • Poznanie zasad ważenia.
    ( ważenie odbywa się w parach – Rodzic trzyma wagę , a dzieci ważą )

    • sprawdzamy, czy szalki (torebki) po obu stronach wagi są puste,
    • do jednej szalki – torebki wkładamy, co chcemy zważyć,
    • do drugiej szalki-torebki wkładamy np. klocki, (odważniki większe) i guziki, (odważniki mniejsze),
    • dążymy do tego. aby „ramiona” były równo ustawione, (wtedy będzie taki sam ciężar),
    • większe rzeczy wcale nie muszą być cięższe,
    • ustalamy, ile klocków i guzików waży nasz przedmiot.
    •  Dzieci ważą maskotki – misie, lalki, itp. Odważnikami mogą być np. drewniane klocki, guziki. Dzieci określają ile ważą zabawki i które z nich są cięższe, a które lżejsze. Np. auto waży 4 klocki i 2 guziki, a miś waży 5 klocków i 3 guziki.
    • ważymy klocki drewniane ( co zauważyliście? Który klocek jest cięższy? Po czym to poznaliście? )
    • ważymy klocki plastikowe,
    • ważymy 1 klocek drewniany i 1 plastikowy,
    • dzieci muszą dołożyć tyle klocków plastikowych, żeby ważyły tyle samo co
      klocek drewniany ( ile kloców trzeba było dołożyć? )
    • ważymy misia i lalkę ( co jest cięższe?)
    • ważymy misia- dzieci wkładają do foliowej torebki tyle klocków żeby ważyły tyle co miś ( ile klocków waży miś?)

Miłego dnia:)