Domowe przedszkole :) 28.04.2020

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców:)

 

Aby wesoło rozpocząć dzień, zapraszam Was do wysłuchania i wykonania ćwiczeń razem ze ,,Śpiewającymi brzdącami”.

 

Dziś będziemy doskonalić umiejętność segregowania śmieci.

Rozejrzyjcie się po domu czy macie jakieś śmieci? 

Czy śmieci te znajdują się w jednym koszu czy są w różnych pojemnikach?

Narysujcie na kartce te śmieci, które akurat macie w domu, np. puszka, butelka, słoik, papierowe opakowanie, kartonik po soku, papierki po cukierkach, ogryzki od jabłka, skórka od banana, gazety, opakowania po serkach, jogurtach, itp. Spróbujcie je policzyć.

Czy wiecie jak należy segregować śmieci? Do jakich pojemników je wrzucać?

Pomoże Wam w tym obejrzenie bajki o Stasiu, który tak ja Wy uczył się segregacji śmieci.

https://www.youtube.com/watch?v=BGnBQTE3oqU://

 

Powtórzmy jeszcze raz co wrzucamy do pojemników:

  • niebieski –  papier
  • zielony – szkło
  • żółty – plastik
  • brązowy – odpady bio
  • czarny – pozostałe

W  Kartach pracy 4, str. 14  narysujcie po śladzie worki – kredkami w kolorze niebieskim, brązowym i zielonym. Sprawdźcie i odczytajcie, ile i jakich śmieci powinno się w nich znaleźć. Narysujcie je.

 

 

,,Co to jest powietrze?” – zabawy badawcze

Podczas kilku doświadczeń poznacie jakie właściwości ma powietrze.

1.Dziecko puszcza bańki mydlane i sprawdza, co jest w środku. Czy powietrze można zobaczyć?

2.Dziecko dmucha na wiatraczek. Dlaczego wiatraczek się poruszył?

3.Dziecko siada naprzeciw mamy /brata, siostry…/ i wzajemnie wachlują się  kartką papieru. Czy powietrze ma kolor, zapach?

 

Wysłuchajcie proszę piosenki pt. ,,Świat w naszych rękach”. Spróbujcie nauczyć się 1 zwrotki z refrenem. Na pewno ją razem zaśpiewamy, gdy kiedyś wszyscy się spotkamy:)

Słowa piosenki:

Ci co lubią segregację

Otóż oni mają rację.

Gdy w osobne pojemniki

Lecą papier, szkło, plastiki.

Ref. Cały świat jest w naszych rękach

        właśnie o tym ta piosenka.

        Możesz dbać o cały świat

        Chociaż masz niewiele lat.