Domowe przedszkole – 27.03.

Przesyłam do Was promyk uśmiechu,

Niechaj powróci do mnie w pośpiechu.

************************************************************************************************************************************

     1.Opowieść ruchowo – ortofoniczna ,,Od bobasa do przedszkolaka”

Będzie to zabawa w naśladowanie.

Rodzicu  zachęć proszę swoje dziecko, aby  udawało noworodka (jeśli nie wie jak, to można podpowiadać) – dziecko kładzie się na plecach, wymachuje rękami i nogami, naśladuje ssanie smoczka. Następnie udaje niemowlaka – siada, bawi się paluszkami, dotyka językiem swoich dziąseł (dzieci przesuwają językiem po zębach), gaworzy (dada, gugu, mama, tata, dada, baba, lala). Na koniec naśladuje przedszkolaka – podskakuje na jednej nodze, na drugiej (tyle podskoków, ile lat), skacze jak pajacyk, robi śmieszne minki (podnosi język do nosa, opuszcza do brody, układa język w rurkę, nadyma policzki jak baloniki). Dziecko może też wymyślić inne gesty.

*************************************************************************************************************************************

     2.,,Mały Jasio – duży Jan” – zdrabnianie imion

Poznanie przysłowia ,,Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał” 

Czy Jaś i Jan to te same osoby? – zapytajmy nasze dziecko. Ciekawe co odpowie? Wytłumaczmy dziecku o co chodzi w tym przysłowiu.

Jaś i Jan – to ta sama osoba, ale w różnym wieku: mała i duża.

A gdyby tak wstawić w przysłowiu Wasze imiona, to jakby ono brzmiało? A teraz wstawiamy imię mamy, potem  taty, siostry, brata …….

**************************************************************************************************************************************

     3.,,Kiedy rosnę” – wiersz

Kiedy rosnę?

Oj, sam nie wiem!

Może w ciszy, może w śpiewie?

Może we śnie lub w działaniu?

W przedszkolu, w lesie czy w mieszkaniu?

Pewnie, gdy jem

coś pysznego

i piję mleko do tego?

Kiedy rosnę, moi mili?

Już wiem:

w każdej chwili!

Teraz też zrobiłem się większy,

gdy recytowałem ten wierszyk.

 

Po przeczytaniu wiersza możemy zadać dziecku pytania:

  • Jak myślisz, kiedy rośniemy? 
  • Co się wtedy dzieje z naszym ciałem ?    

************************************************************************************************************************************

     4.Co ja słyszę?

Rodzic wypowiada słowa, a zadaniem dziecka jest:

  • podzielenie słów na sylaby,
  • jaką głoskę słyszy na początku,
  • jaką na końcu wyrazu?

przykładowe wyrazy: KOT, KALAFIOR, KURTKA, LAMPA, LIZAK, LUSTRO, SMOK, SER, SKARPETKI

***********************************************************************************************************************************

     5.,,Moja rodzina” – praca plastyczna

Proszę, aby dziecko narysowało swoją rodzinę: mamę, tatę, siostrę /brata/ no i oczywiście siebie.

Rodzica poproszę o wykonanie napisów: mama, tata, siostra /brat/ i imię dziecka. Jeśli dziecko samo potrafi napisać w/w słowa, to oczywiście można.

Następnie dziecko wycina przygotowane napisy (tu można pomóc rysując linie – będzie się łatwiej wycinało) i wkleja pod właściwymi osobami na kartce.

 

Przyjemnej zabawy!