Domowe przedszkole :) 07.05.2020

Witajcie milusińscy 🙂

 

Na dobry początek rozruszajmy nasze pięty, łokcie, nosy, ręce, no i ….bioderka, oczywiście.  I tu pytanie dla rodziców: Jaka to melodia…? 

 

Słowa rozruszanki:

 

1.Pięta, kciuk (2x) i klaszczemy.

   Pięta, pięta, młynek, młynek i tupiemy.

   Pięta, kciuk (2x) i klaszczemy,

   a na koniec zwrotki wkoło wirujemy.

La, la, la, la, …………..

2.Łokieć, nos (2x) ………………

   łokieć, łokieć ……………

La, la, la, la ……………..

3.W górę, w dół (2x) …………………….

   w górę, w górę, ……………………..

 

Potańczyliście, pośpiewaliście ? Świetnie. To przechodzimy do zadań na dziś. Przygotujcie proszę figury geometryczne z ,,Wycinanek – składanek” (karta 23).

Wypchnijcie delikatnie wszystkie figury (kwadraty, koła, trójkąty) i symbole. Nazwijcie te figury…….. Przygotujcie 2 kartki z bloku – różnego koloru. Na 1 kartkę połóżcie 9 dużych figur każdego koloru, a na 2 kartkę 9 małych figur każdego koloru.

 

Ułóżcie na stole symbole oznaczające kolor i kształt figur (obrazek 1) i uzupełnijcie figurami (obrazek 2).

Teraz dołóżcie symbole strzałek: dużych i małych (jak na obrazku) i ponownie uzupełnijcie figurami. Zwróćcie uwagę na wielkość figur!

Inna wersja zabawy, gdy rodzic mówi: podaj mi duże czerwone koło, mały żółty kwadrat itp……. Utrwalamy w ten sposób znajomość figur, ich wielkość oraz kolor. Fotki z zabaw z figurami są bardzo mile widziane 🙂

 

Mam dla Was zagadki o zwierzętach mieszkających na łące. Posłuchajcie:

 

Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe.

Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. ……. /motyle/

Pasiasta wśród kwiatów lata dookoła.

Dzięki niej masz miodek.

Wiesz już, kto to?………… /pszczoła/

Gdy w gęstej siedzi trawie, jest niewidoczne prawie.

Kum – kum! Tak się odzywa. Czy wiesz jak się nazywa? …. /żaba/ 

Czarno – biały ptak, po łące spaceruje.

Lubi stać na jednej nodze, żabki konsumuje. …. /bocian/

Proszę otworzyć Karty pracy 4, str. 18 i dokończyć rysowanie zwierząt mieszkających na łące. Pokolorujcie te zwierzęta. Obok zwierząt, w których nazwach słyszycie głoskę ,,a”, narysujcie żółtą kropkę, obok tych, w których nazwach słyszycie głoskę ,,o” – czerwoną kropkę. Uwaga! Przy niektórych zwierzętach trzeba narysować 2 kropki.

Zakręćcie teraz kołem i wykonajcie ćwiczenia.

Podobało się ?