Witajcie milusińscy 🙂
Na dobry początek rozruszajmy nasze pięty, łokcie, nosy, ręce, no i ….bioderka, oczywiście. I tu pytanie dla rodziców: Jaka to melodia…?
Słowa rozruszanki:
1.Pięta, kciuk (2x) i klaszczemy.
Pięta, pięta, młynek, młynek i tupiemy.
Pięta, kciuk (2x) i klaszczemy,
a na koniec zwrotki wkoło wirujemy.
La, la, la, la, …………..
2.Łokieć, nos (2x) ………………
łokieć, łokieć ……………
La, la, la, la ……………..
3.W górę, w dół (2x) …………………….
w górę, w górę, ……………………..
Potańczyliście, pośpiewaliście ? Świetnie. To przechodzimy do zadań na dziś. Przygotujcie proszę figury geometryczne z ,,Wycinanek – składanek” (karta 23).
Wypchnijcie delikatnie wszystkie figury (kwadraty, koła, trójkąty) i symbole. Nazwijcie te figury…….. Przygotujcie 2 kartki z bloku – różnego koloru. Na 1 kartkę połóżcie 9 dużych figur każdego koloru, a na 2 kartkę 9 małych figur każdego koloru.
Ułóżcie na stole symbole oznaczające kolor i kształt figur (obrazek 1) i uzupełnijcie figurami (obrazek 2).
Teraz dołóżcie symbole strzałek: dużych i małych (jak na obrazku) i ponownie uzupełnijcie figurami. Zwróćcie uwagę na wielkość figur!
Inna wersja zabawy, gdy rodzic mówi: podaj mi duże czerwone koło, mały żółty kwadrat itp……. Utrwalamy w ten sposób znajomość figur, ich wielkość oraz kolor. Fotki z zabaw z figurami są bardzo mile widziane 🙂
Mam dla Was zagadki o zwierzętach mieszkających na łące. Posłuchajcie: