Domowe przedszkole :) 05.05.2020

Witajcie Dzieciaki 🙂 Dziewczynki i Chłopaki 🙂

 

Na dobry początek proponuję rytmiczną rozgrzewkę w podskokach. Zaczynamy.

 

Wraz z majem nastały dni cieplejsze, momentami deszczowe, ale to już raczej ciepły deszcz. Teraz już wszystko będzie bardziej grzało, niż ziębiło! Dzień będzie coraz dłuższy, a to oznacza, że dłużej będzie jasno na dworze. Zdaję sobie sprawę z tego, że wolicie spędzać czas na ogrodzie, czy spacerach niż w domu przy zadaniach, które umieszczane są każdego dnia na naszej stronie. Pamiętajcie, że trzeba tak sobie zaplanować dzień, aby na wszystko znaleźć czas: na obowiązki i na przyjemności. 

Dziś przygotowałam dla Was krótki film o burzy. Zapraszam do obejrzenia:

 

Czy wiecie czego jeszcze nie można robić podczas burzy? Wspólnie z mamą lub tatą popatrzcie na plakat poniżej, a rodziców proszę o przeczytanie tych ważnych zasad bezpieczeństwa. 

Mam dla Was zagadki związane z pogodą. Taką majową oczywiście. Odpowiedzi ukryte są na obrazku.

 

Płyną po niebie,

znasz je i wiesz,

że gdy są ciemne,

                           może być deszcz.      (chmury) 

Kiedy on pada,

to kalosze wkładasz.   (deszcz)

Jasnym promieniem niebo przecina,

gdy burza się zaczyna.   (błyskawica)

Gdy słońce świeci i deszcz jeszcze kropi,

ona na niebie barwny mostek robi.    (tęcza)

Kiedy wyjdzie zza chmury, to mocno grzeje

i się do nas wesolutko śmieje.    (słońce)

 

Otwórzcie teraz Karty pracy 4, str.15 , popatrzcie na zdjęcia i powiedzcie, jaką pogodę przedstawiają. Narysujcie w ramkach odpowiednie symbole pogody. Obok nich dorysujcie pasujące do pogody elementy.

Kto jest chętny może wykonać dodatkowo zadanie na stronie 13. (dlatego, że ,,wypadł” nam piątek 1 maja)

Zapraszam na masażyk relaksacyjny: ,,Masuję i kropelki deszczu czuję” (rodzic czyta, a dziecko wykonuje masażyk na plecach rodzica, rysując krople zgodnie z poleceniami)

  • 4 krople po prawej stronie pleców
  • 3 krople na środku
  • 1 mała i 2 duże krople
  • 6 na górze pleców
  • 3 na dole pleców

Na sam koniec wysłuchajcie piosenki i spróbujcie naśladować słowa:

Deszczyk pada (2x),/dłonie wykonują ruch z góry na dół/

wieje silny wiatr. – /ruszamy szybko rękoma na prawo i lewo/

Błyskawica, grzmot (2x)/uderzenie dłońmi/

a na niebie kolorowa tęcza. – /ręce w górze, z prawej do lewej lub z lewej do prawej/