Witam Was przedszkolaki!
Zaczniemy od gimnastyki swojej buzi. Poćwiczymy wymawianie głoski „cz”.
Mój kubeczek z kaczorem
chętnie trzymam wieczorem.
W nim czekolada czy mleczko,
a potem czyste łóżeczko…
A teraz zagadki słuchowe – Co słychać w kuchni?
Rodzic demonstruje dziecku jakie dźwięki mogą wydobywać się z kuchni (np. uderzanie widelcem o nóż, szklanką o szklankę, drewnianymi sztućcami o siebie, pokrywkami od garnka, tłuczkiem o deskę) po czym chowa się i wydaje określone odgłosy. Zadaniem dzieci jest odgadnąć jakie przedmioty „grają” w danej chwili.
Co powiecie teraz na stworzenie własnych wodnych dzwonków?
Potrzebne wam będzie 6 jednakowych szklanek i woda. By dzwonki były kolorowe do każdej szklanki z wodą możecie dodać odrobinę farby.
Jak to zrobić podpowie wam filmik poniżej.
Na koniec proponuję Wam piosenkę „Mały kucharz”
Naukę piosenki łączmy z wykonywaniem drobnych gestów, to pomaga w zapamiętaniu słów. Śpiewaj i tańcz. Pod filmem znajduje się tekst piosenki.
„Mały kucharz”
Chlup, chlup, chlup
zupa się gotuje.
Chlup, chlup, chlup
przypraw trochę dam.
Chlup, chlup, chlup,
a teraz spróbuję.
Chlup, chlup, chlup,
ale zupa mniam.
Ref. Ram para ram, jestem mały kucharz.
Ram para ram śpiewam sobie tak, śpiewam tak.
Chlup, chlup, chlup
zupa się gotuje.
Chlup, chlup, chlup
przypraw trochę dam.
Chlup, chlup, chlup,
a teraz spróbuję.
Chlup, chlup, chlup,
ale zupa mniam.
Do zobaczenia:)