Drodzy Rodzice,
Rozpoczynamy kolejny tydzień zdalnej pracy. Dziś wkraczamy w klimat Świąt Wielkanocnych. 🙂
Propozycja na dzień dzisiejszy – wierszyk Ewy Skarżyńskiej „Wielkanocny stół”. Przy okazji wiersza objaśnijmy dzieciom niezrozumiałe wyrazy takie jak np. „oberek”, „haftowany w kwiaty”, „mazurek” jako ciasto. Opowiedzmy o Naszych tradycjach wielkanocnych – o tym co wkładamy do koszyczka, o często niepraktykowanej już
w dzisiejszych czasach tradycji wysyłania kartek świątecznych, zaznaczmy jak to odbywa się w Naszych rodzinach. Nasze 3-latki mogą nie pamiętać jak wyglądały ich święta
w zeszłym roku, więc przypomnijmy im magię Wielkiej Nocy. Pod wierszem odnajdą Państwo również przykładowe pytania oraz zdjęcia dotyczące tekstu, które mogą pomóc
w rozmowie na temat wiersza jak i Świąt w ogóle.
Dziś skupiamy się na mowie, więc do dzieła 🙂
„Wielkanocny Stół”
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie
– mazurek w owoce przybrany.
Palmy – pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
a przy mamie – tata.
I my.
Wiosna na nas zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuścimy wiosnę,
niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe.
Ewa Skarżyńska
Pytania do wiersza:
- Co leżało na wielkanocnym stole?
- Kto usiadł przy wielkanocnym stole?
- Co chciały robić pisanki na stole?
- Kogo można wpuścić do domu?
- Jakie jest wielkanocne świętowanie?
A poniżej ilustracje niektórych przedmiotów z wiersza i nie tylko