KOCHANI RODZICE!;-)
Coraz bliżej długiego weekendu;-)
Dzisiaj mamy już środę czyli zajęcia umuzykalniające;-)
Kochani przesyłamy dla dzieci piękną piosenkę o tęczy, do której można wykonać układ taneczny – uwierzcie mi, że wygląda naprawdę super, jeśli wykonuje go cała grupa;-)
Bardzo chcemy, żeby dzieci osłuchały się z piosenką (może nawet się jej nauczą na pamięć, jeśli wpadnie im w ucho;-))
My ze swojej strony OBIECUJEMY, że po powrocie do przedszkola będziemy ją z dziećmi trenować i zaprezentujemy w późniejszym czasie Wam – Kochani Rodzice;-)
TĘCZA NAD ŁĄKĄ
1.
Ogromna chmura zakryła słońce,
(dzieci rysują w powietrzu chmurę)
Lecą na ziemię deszczu kropelki,
(palcami udają padający deszcz – z góry na dół)
Mokną biedronki, mokną zające,
Małym ślimakom mokną muszelki.
(tworzą z rąk daszek nad głowami)
Refren: dzieci wstają i unoszą wstążki nad głowami.
Tęcza, tęcza! Jaka ładna! Błyszczy w górze kolorami.
(dzieci kołyszą wstążkami nad głowami)
Weźmy wszyscy się za ręce, namalujmy tęczę sami!
(kładą wstążki przed sobą na podłodze i biorą się za ręce)
Przy powtórce refrenu dzieci maszerują w kole wiązanym.
Po zaśpiewaniu refrenu zatrzymują się przed wstążkami
(prawdopodobnie innymi niż poprzednio).
2.
Zza wielkiej chmurki wybiegło słońce,
(maszerują w miejscu)
wpadło na łąkę tyle promieni.
(unoszą wysoko ręce)
Patrzą biedronki,
(formują z dłoni okulary i patrzą przez nie)
patrzą zające –
(formują z dłoni zajęcze uszy)
to kolorami tęcza się mieni.
(obracają się z rękami na biodrach dookoła własnej osi)
Refren: dzieci wstają i unoszą wstążki nad głowami, na słowa:
Tęcza, tęcza! Jaka ładna! Błyszczy w górze kolorami.
(kołyszą wstążkami nad głowami)
Weźmy wszyscy się za ręce, namalujmy tęczę sami!
(kładą wstążki przed sobą na podłodze i biorą się za ręce)
Kochani jeśli to możliwe zaopatrzcie się na jutro w galaretki w kolorach tęczy(oczywiście nie muszą być wszystkie kolory – wystarczą 3), a także w białą i czerwoną kartkę!;-)