Domowe Przedszkole – pomysły na piątek 20.03.2020

Kochani Rodzice!

Na zakończenie tygodnia proponujemy zabawy ruchowe dla Waszych dzieci:-)

Równie dobrze i Wy możecie na tym skorzystać….a więc przechodzimy do konkretów;-)

Pierwsze zabawy to rymowane wierszyki z pokazywaniem:

Ręce w górę, ręce w bok

Ręce w górę, ręce w bok,
Ręce w górę i w bok
Klaśnij, tupnij i zrób skok.
Klaśnięcie, tupnięcie, wyskok
Ręce w dole, ręce w górze,
Ręce w dół i w górę
Palec idzie już na buzie.
Kierujemy palec na buzie.

Kółko małe, kółko duże

Kółko małe, kółko duże,
Rysujemy palcem w powietrzu małe i duże koło
Ręce w dole, ręce w górze,
Ręce w dół i w górę
Najpierw w prawo, potem w lewo,
Przechylamy w prawo i lewo
Tak się buja w lesie drzewo.
Bujamy na boki.

Głowa, ramiona, kolana, pięty

Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Pokazujemy kolejno
Nos do góry, brzuch wciągnięty,
Pokazujemy kolejno
Przysiad, wyskok, obrót w koło,
Pokazujemy zgodnie z opisem
Już każdemu jest wesoło.
Rysujemy uśmiech dwoma palcami.

A teraz czas na zabawy paluszkowe:-)

Dziesięć małych małpek

Dziesięć małych małpek
Wypowiadamy słowa rytmicznie pokazując 10 palców
Hop, hop, hop.
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Tak wesoło skacze,
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Hop, hop, hop.
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Stop!
Trzymamy wyprostowane palce.
Zamiast małpko tutaj stać,
Dotykamy pierwszego paluszka
Pora iść już spać.
Chowamy palec.

Mam paluszków całą gromadkę

Mam paluszków całą gromadkę,
Wyciągamy 5 palców
Wyprawię je zaraz w rejs moim statkiem.
Z drugiej dłoni formujemy łódeczkę
Kapitan Kciuk na rufie stoi,
Kładziemy kciuk na dłoni-łódeczce
A obok bosman, co niczego się nie boi
Dokładamy palec wskazujący
Kolorowa papuga, Pirat i Piratka
Dokładamy palec środkowy, serdeczny i mały
I już palców jest gromadka.
Ruszamy wszystkimi (5) palcami.

Drodzy Rodzice pamiętajcie, że zabawy paluszkowe są równie ważne jak pozostałe! Usprawniają one małą motorykę, poprawiają sprawność manualną niezbędną w późniejszym okresie w nauce pisania, pogłębiają więź emocjonalną między rodzicem a dzieckiem,uczą podstaw komunikowania się — naprzemienności, która jest podstawą dialogu, a także pomagają się zrelaksować i skoncentrować na konkretnej czynności, co małym dzieciom często przychodzi z trudem 😉

A tak na weekend mamy do zaproponowania……

KOLOROWANKĘ W WORECZKU:-)

Jeśli Wasze dzieci uwielbiają malować farbami, ten pomysł z pewnością im się spodoba! Wam również, bo nie będziecie musieli sprzątać kubeczka,pędzelków ani ścierać plam ze stołu;-)

Potrzebne będą:

woreczek z zamknięciem (typu ikea)

flamaster

kolorowe farby

Wykonanie:

  1. Namaluj na woreczku dowolny obrazek do pokolorowania ( jeśli brakuje Wam talentu plastycznego wystarczy wydrukować obrazek i na niego przykleić woreczek).

  2. Do środka wyciśnij kilka kleksów farb w różnych kolorach.

  3. Zadaniem dziecka jest pokolorowanie obrazka poprzez dotykanie i rozsmarowywanie farb przez woreczek.