20.05 Domowe Przedszkole

„Dobry wiatr, zły wiatr”

Dziecko zastanawia się nad pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru. Podaje przykłady pożytecznych dla człowieka właściwości wiatru: suszenie mokrych rzeczy, rozsiewanie nasion roślin, poruszanie skrzydłami wiatraków, elektrowni wiatrowych, możliwość poruszania się żaglówek i żaglowców, ruch chmur oraz niekorzystnych skutków działania wiatru: połamane drzewa, pozrywane dachy z domów, wzmacnianie opadów deszczu i śniegu, burze piaskowe.

Rodzic opowiada również o sposobach wykorzystywania siły wiatru przez człowieka: wiatraki – młyny, wiatraki generujące prąd – elektrownie wiatrowe, napędzanie żagli w żaglówkach i statkach, napędzanie szybowców. Uświadamia dzieciom, że energię z wiatru uzyskujemy w sposób ekologiczny.

Jak biegać gdy wieje silny wiatr? | Biegologia.pl

 

Na koniec dziecko zaznacza na karcie pracy te zdjęcia, na których jest widoczne działanie wiatru, oraz określają, na których fotografiach. Książka „Powietrze” s. 23.

Następnie dziecko może za pomocą farb spróbować stworzyć dmuchawca 🙂

Kolorowy dmuchawiec | Blondynki kreatywnie