Dziś zadanie z mowy i plastyki.
Wiersz „Dni wiosenne”
Ach, motylki już fruwają,
dni wiosenne przybywają,
rybki w stawie się pluskają
plim i plum i plim i plum
Turkaweczka w lesie grucha,
brzęczy pszczółka,
bzyka mucha.
Kumka żaba i ropucha
kum, kum, kum, kum
Wystrzeliły kwiatów pąki.
Ćwirlą pliszki i skowronki.
Wiosna dzwoni w leśne dzwonki
din, din, din, din.
Świat się śmieje
razem z Misiem,
pachną kwiatki, łąk strojnisie,
i chrabąszcze zleciały się
z prawie wszystkich świata stron.
Z traw wyjrzały już pierwiosnki,
w gaju śpiewa
wdzięczne piosnki
muzykalny i beztroski,
muzykalny słowik – zuch.
Aż z radości krowa grucha,
ryczy pszczoła, kumka mucha,
a Puchatek w słońcu pucha,
puch, puch, puch!
Zadaniem dzieci, jest zaznaczenie w tekście (lub tylko policzenie) wszystkich liter W.
Dla przypomnienia literki można wziąć talerz i trochę mąki i ćwiczyć pisanie małej, wielkiej, pisanej i drukowanej litery.
Chętne dzieci mogą spróbować samodzielnie przeczytać fragment wiersza.
Zadanie plastyczne jest również związane z wiosną.
Dzieci rysują kredkami/pastelami/farbami (co jest dostępne w domu) obrazek wiosenny w rytm muzyki Vivaldiego „Wiosna”
Dla chętnych dzieci – kolorowanka: