Domowe przedszkole 28.05

Dzień dobry kochane Dzieci i drodzy Rodzice 🙂

Zapraszamy na gimnastykę:

Potrzebne będą:

obręcz, chusteczka, klocki,

„Jedziemy na budowę” – dziecko naśladuje jazdę samochodem, może trzymać w ręku obręcz. Dziecko porusza się po sali w różnych kierunkach. Na hasło Jesteśmy na budowie – zatrzymują się. Na hasło Jesteśmy na podjeździe – siadają w siadzie skrzyżnym i kładą przed sobą obręcz..

„Rozładowujemy ciężarówkę” – ćwiczenie stóp. Na hasło Rozładowujemy ciężarówkę – dziecko wstaje i idzie w stronę obręczy położonej na środku pokoju, chwyta stopą chusteczkę i zanosi ją do obręczy.

„Przekładamy worki cementu” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko siedzi przodem do obręczy w siadzie ugiętym z rękoma opartymi o podłogę. Chwyta stopami chusteczkę, obraca się na pupie wokół własnej osi, następnie kładzie się na plecach tyłem do obręczy i wykonuje leżenie przewrotne , wrzucając chusteczkę do obręczy (zamiast chusteczki może być mały ręcznik).

„Budujemy ścianę z cegieł” (murarz) – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dziecko leży przodem. Na hasło Stawiamy ścianę – unoszą klatkę piersiową, nie dotykając łokciami podłogi i budują ścianę z klocków.

-„Malujemy ściany” (malarz pokojowy) – ćwiczenie z elementami wspinania. Na hasło Mieszamy farbę dziecko naśladuje mieszanie farby, obracając się wokół własnej osi. Na hasło Malujemy ściany jedną ręką trzymają się grzejnika, a drugą ręką naśladują czynność malowania ścian.

„Budujemy mur” – ćwiczenie wyprostne. Dziecko siada po jednej stronie pokoju w siadzie skrzyżnym, ręce w „skrzydełka”. Na hasło Budujemy dom dziecko zamienia się w cegiełkę i na czworakach przechodzi na drugą stronę sali. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

„Wyrównujemy podłoże walcem” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko kładzie się na plecach na końcu pokoju, z wyprostowanymi nogami i rękoma za głową. Na hasło Jedzie walec – obraca się, naśladując jadący walec.

„Zagęszczamy podłoże pod kostkę brukową” (brukarz) – ćwiczenie z elementami podskoku. Dziecko pokonuje całą trasę wyznaczoną przez rodzica, skacząc obunóż, naśladując zagęszczarkę do podłoża.

„Układamy kostkę brukową” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko ma 2 krążki (lub 2 kartki papieru). Na hasło Układamy kostkę brukową dziecko kładzie na podłodze krążek/kartkę papieru, następnie drugi krążek/kartkę papieru kładą przed sobą. Przechodzą na drugi krążek i wykonując skręt tułowia w tył, podnoszą krążek, z którego zeszły. Postępują tak przez całą wyznaczoną trasę „brukując”  cały pokój.

„Fajrant” – ćwiczenie oddechowe. Dziecko leży tyłem z ugiętymi nogami w kolanach, stopami opartymi o podłogę i rękoma ułożonymi wzdłuż tułowia. Wykonując głęboki wdech nosem, unoszą ręce, wydychają powietrze ustami – kładą ręce z powrotem na podłodze.

 

Zadanie matematyczne – karta pracy s. 41, 42.

 

Pozdrawiamy 🙂