Domowe przedszkole 19.05.

Witajcie muzykanci – konszabelanci:)

Na początek dzisiejszych zajęć zapraszam was do pewnego doświadczenia.

Przygotujcie proszę: 5 szklanek tej samej wielkości , drewniany patyczek lub  łyżeczkę oraz dzbanek / butelkę z wodą.

Do każdej ze szklanki nalejcie wody, ale tak aby w każdej był różny poziom wody. Możecie zabarwić każdą wodę na inny kolor jeśli chcecie. Teraz usawcie szklanki według wzrastającej lub malejącej ilości wody. Spróbujcie zagrać na swoich szklankach.

Czy dźwięk we wszystkich szklankach jest taki sam?

Jak myślicie dlaczego?

Super!

A czy wiecie, że instrumenty możemy podzielić na sposób w jaki się na nich gra?

  • te które mają struny np. gitara, skrzypce czy forepian to instrumenty strunowe
  • te w które się uderza np. bęben, tamburyn czy talerze to instrumenty perkusyjne
  • te w które trzeba dmuchać np. flet, trąbka czy też saksofon to instrumenty dęte

Popatrzcie na ilustracje. Spróbujcie nazwać instrumenty i powiedzieć do jakiej grupy należą.

     

Czas na wykonanie zadań w Kartach pracy.

„Karty pracy” cz. 4, s. 27

„Karty pracy” cz. 4,s. 29

Na koniec niespodzianka:) Co powiecie na wspólne granie? Przygotujcie: miskę, dwa drewniane patyczki lub dwie łyżki.

Zapraszam Was teraz do odwiedzenia naszego przedszkolnego maila:)

Udanej zabawy:)