Domowe Przedszkole

Kochani

Dzisiaj poniedziałek więc zajęcia z mowy. Proponujemy:
1. Opowieść ruchową – Spacer na łąkę
2. wysłuchanie wiersza i rozmowę na jego temat.
3. Obejrzenie filmu o majowej łące
4. Sprawdź czy jesteś spostrzegawczy – prezentacja ruchoma otwiera się na komputerze
4. Wspólne z dorosłym czytanie bajeczki (mama/tata wyrazy a dziecko obrazki)
5. zadania do wykonania .

Zaczynamy;

Opowieść ruchowa: „Spacer na łąkę
Jest piękny słoneczny dzień. Słońce mocno grzeje, wieje lekki wiatr. Co robić w taki dzień? Wyciągamy z górnej półki plecak (wspięcie na palce, wyciąganie ramion w górę). Zakładamy plecak i wędrujemy na łąkę (spokojny marsz ). Na łące nie ma jeszcze ludzi. Rozglądamy się, szukając miejsca dla siebie. O, tam jest! Jest przyjemnie, słońce ogrzewa naszą skórę. Wiatr delikatnie chłodzi rozgrzaną skórę. Obserwujemy płynące na niebie obłoczki, które przesuwają się leniwie. Jest pięknie i kolorowo wokół nas, przyglądamy się kwiatom, wdychamy ich wspaniałe zapachy (wciąganie powietrza nosem). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Bawimy się w zabawę pt. „Mrówki idą w rzędzie jedna za drugą” „Latają motylki po łące” „Biedroneczki chodzą i liczą kropeczki” „Ptaszki fruwają wysoko” „Pszczółki latają i zbierają nektar”(dzieci naśladulą owady)

Wiersz „Wiosenna łąka ” Autor; Bożena Forma

Powiał wiatr majowy,
łąka zapachniała.
Świeżą koniczyną
pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.

Słońce mocno grzeje,
świat do życia budzi.
Dobry czas nastaje
dla zwierząt i ludzi.

Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania:
1. Co powiało nad łąką?
2. Czym pokryła się majowa łąka?
3. Jakie owady brzęczały nad łąką?
4. Co zapylały pszczoły? Poproś dorosłego o wytłumaczenie słowa -zapylały.

A teraz zapraszamy do obejrzenia filmu. Z niego dowiecie się kto jeszcze mieszka na majowej łące.

Wymień mamusi/tatusiowi kogo jeszcze można spotkać na łące.
Sprawdź czy jesteś spostrzegawczy na poniższej prezentacji (zalecany komputer lub laptop) Jeżeli nie ma takiej możliwości wystarczy, że dziecko wymieni nazwy mieszkańców i podzieli je na sylaby)

Majowa łąka prezentacja-multimedialna
A teraz wspólnie przeczytajcie bajeczkę. Mama wyrazy, Ty obrazki

Jako dodatek i urozmaicenie dzisiejszego zajęcia – załączamy tematyczne karty pracy (oczywiście do wyboru).

karta z sylabami

Karta3



Pod każdym obrazkiem narysuj tyle kresek, ile sylab słyszysz w jej nazwie

Wykonaj zadanie i pochwal się. Czekamy.