Domowe Przedszkole

Kochani
Dzisiaj dowiecie się dlaczego jedna mała książeczka była smutna, i jak należy dbać o książki. Wysłuchacie wiersz „Ptasie radio” i poćwiczycie prawidłową artykulację poprzez zabawę z wyrazami z tego wiersza a na koniec kto chętny wykona zakładkę do książki

Zaczynamy

Poproś mamusię/tatusia o przeczytanie wiersza.

„Smutna książeczka”
Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jena książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała
i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.
Autor: Olga Adamowicz

Odpowiedz na pytania:
1. Dlaczego książeczka została na półce?
2. Dlaczego była smutna?
3. Jak na imię miała dziewczynka, która źle korzystała z książek?

Nauczymy teraz Basię i inne dzieci jak korzystać z książek.

Zasady korzystania z książek – PREZENTACJA PONIŻEJ
ZASADY-KORZYSTANIA-Z-KSIĄŻEK-prezentacja-multimedialna-dla-dzieci

Po obejrzeniu powiedz, czego nie wolno robić jak ogląda się bajeczki.

A teraz wiersz Juliana Tuwima „Ptasie radio”
Posłuchaj wiersza i odpowiedz:

Jakie ptaki poeta opisał? (wymień kilka)
I poćwicz:
Zabawa pt. “Echo”
Mama/tata mówi jakieś słowo np: halo, muzyka, kurka, kukuryku, rzecz , ćwirk , a dzieci powtarzają kilka razy ostatnią sylabę, za każdym razem wymawiając ją coraz ciszej.

Dla chętnych: Prośba książeczki

Szanuj książeczki czyś mały czyś duży
One zabiorą cię w świat podróży
Dbaj więc o książki, szanuj, doceniaj
Nie gnieć karteczek i nie wydzieraj

Dlatego wykonaj zakładkę do książki i pochwal się nią. Czekamy

A oto kilka inspiracji: