Domowe Przedszkole 29.04.2020r.

Dzień dobry kochane dzieci i Rodzice 🙂 Dziś środa –   zajęcia z mowy i zestaw zabaw ruchowych. Zaczynamy !

 

Powitanie:

” Wszyscy są, witam Was,

Zaczynamy  już czas.

Jestem ja, jesteś Ty

Raz, dwa, trzy….”

 

. Rozpoczęcie zajęć inscenizacją ruchową do piosenki KOLANANA (DAJANA)

https://www.youtube.com/watch?v=8G0Il3QplWE

Dzieńdoberek
witam cię
czy choć trochę lubisz mnie
dzieńdoberek zgadza się
bardzo bardzo lubię cię
ja i ty lubimy się
więc przytulmy teraz swe kolananananana

 

„Dziesięć paluszków” – zabawy paluszkowe do wiersza K. Sąsiadka, interpretacja treści wiersza za pomocą ruchów i drobnych gestów.

Osoba dorosła czyta wiersz, dzieci uważnie słuchają:

Dwie ręce, dziesięć palców

 

Ja dziesięć palców mam,

Na pianinie gram.

Ja dwie ręce mam,

Na bębenku gram.

Ja dziesięć palców mam

I na trąbce gram.

Ja dwie ręce mam

I zaklaszczę wam.

Krzysztof Sąsiadek

 

Rozmowa kierowana pytaniami prowadzącego, na podstawie wysłuchanego wiersza  „Dziesięć paluszków” –  K. Sąsiadka

Osoba dorosła pyta dziecko

-O  czym jest wiersz?

-Ile paluszków było w wierszu ?

– A ile rąk ?

– Na jakich instrumentach muzycznych grano?

-Ile paluszków mają nasze dwie rączki? Policzmy …

Zapowiada, że teraz będzie naśladowała wszystko, co robią dłonie w wierszu, i ponownie czyta utwór. Pokazuje przy kolejnych wersach: dziesięć palców, grę na pianinie, obie dłonie, grę na bębenku, dziesięć palców, grę na trąbce, obie dłonie, a na koniec klaszcze. Przy kolejnych recytacjach wiersza dzieci starają się robić to, co osoba dorosła. Następnie uczą się wiersza na pamięć.

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 5

 

Przybory- miska, woreczek ( może to być woreczek z ryżem)

Nauka rzutu woreczkiem do celu.

Osoba dorosła ustawia w przystępnej odległości przed dzieckiem miskę a następnie daje woreczek (może to być woreczek z ryżem).

Dziecko stara się rzucać woreczkiem w ten sposób aby woreczek trafił do miski.

Po kolejnych rzutach miskę przesuwamy w coraz większej odległości od dziecka.