Dzień dobry kochane dzieci i Rodzice 🙂 Dziś środa – zajęcia z mowy i zestaw zabaw ruchowych. Zaczynamy !
Powitanie:
” Wszyscy są, witam Was,
Zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś Ty
Raz, dwa, trzy….”
. Rozpoczęcie zajęć inscenizacją ruchową do piosenki KOLANANA (DAJANA)
https://www.youtube.com/watch?v=8G0Il3QplWE
Dzieńdoberek
witam cię
czy choć trochę lubisz mnie
dzieńdoberek zgadza się
bardzo bardzo lubię cię
ja i ty lubimy się
więc przytulmy teraz swe kolananananana
„Dziesięć paluszków” – zabawy paluszkowe do wiersza K. Sąsiadka, interpretacja treści wiersza za pomocą ruchów i drobnych gestów.
Osoba dorosła czyta wiersz, dzieci uważnie słuchają:
Dwie ręce, dziesięć palców
Ja dziesięć palców mam,
Na pianinie gram.
Ja dwie ręce mam,
Na bębenku gram.
Ja dziesięć palców mam
I na trąbce gram.
Ja dwie ręce mam
I zaklaszczę wam.
Krzysztof Sąsiadek
Rozmowa kierowana pytaniami prowadzącego, na podstawie wysłuchanego wiersza „Dziesięć paluszków” – K. Sąsiadka
Osoba dorosła pyta dziecko
-O czym jest wiersz?
-Ile paluszków było w wierszu ?
– A ile rąk ?
– Na jakich instrumentach muzycznych grano?
-Ile paluszków mają nasze dwie rączki? Policzmy …
Zapowiada, że teraz będzie naśladowała wszystko, co robią dłonie w wierszu, i ponownie czyta utwór. Pokazuje przy kolejnych wersach: dziesięć palców, grę na pianinie, obie dłonie, grę na bębenku, dziesięć palców, grę na trąbce, obie dłonie, a na koniec klaszcze. Przy kolejnych recytacjach wiersza dzieci starają się robić to, co osoba dorosła. Następnie uczą się wiersza na pamięć.
Zestaw zabaw ruchowych nr 5
Przybory- miska, woreczek ( może to być woreczek z ryżem)
Nauka rzutu woreczkiem do celu.
Osoba dorosła ustawia w przystępnej odległości przed dzieckiem miskę a następnie daje woreczek (może to być woreczek z ryżem).
Dziecko stara się rzucać woreczkiem w ten sposób aby woreczek trafił do miski.
Po kolejnych rzutach miskę przesuwamy w coraz większej odległości od dziecka.