Dzień dobry Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice 🙂 Dziś poniedziałek, mamy zajęcia z mowy i zestaw zabaw ruchowych. Zaczynamy!
„Odkurzacz”- słuchanie wiersza M. Szyszko, analiza treści utworu, zapoznanie ze sposobem działania i przeznaczeniem odkurzacza, ćwiczenia narządów artykulacyjnych podczas naśladowania wydawanych przez niego dźwięków.
Osoba dorosła zaprasza dziecko do wysłuchania wiersza. Prosi o zwrócenie uwagi na opis odgłosów, jakie wydaje odkurzacz.
Odkurzacz
Trochę mam ze słonia,
Trochę z węża boa,
Biegam po podłodze,
Aż turkoczą koła.
Burczę, kicham, duszę,
Syczę, prycham, sapię,
Czasem guzik znajdę,
Czasem papier złapię.
Ach, jak mnie się boją
Kurz i pajęczyna,
Kiedy wszystko łykam
Z najgroźniejszą miną. (…)
Osoba dorosła pyta, o czym opowiada wiersz, co robi odkurzacz, do czego służy. Następnie dziecko wymienia wyrazy dźwiękonaśladowcze: człap, człap; syk, syk; stuk, stuk; buu, buu; a psik, a psik; prych, prych; haa, haa.
Osoba dorosła zwraca uwagę na dokładną i poprawną wymowę. Po zabawie dźwiękonaśladowczej dzieci wykonują ćwiczenie grafomotoryczne – rysują po śladzie odkurzacz i dorysowują śmieci.
Zestaw zabaw ruchowych nr 4b
Kotek pod płotek
Przygotowanie: Długa linka uwiązana na wysokości 60 cm od ziemi, drugi koniec trzyma osoba dorosła.
Zabawa: Kotki przechodzą na czworakach pod płotkiem, podchodzą do ściany i łapkami sięgają wysoko aż do wspięcia na palce i zupełnego wyprostu.