Domowe Przedszkole 20.04.2020r.

Dzień dobry Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice 🙂  Dziś poniedziałek, mamy zajęcia z mowy i zestaw zabaw ruchowych. Zaczynamy! 

„Odkurzacz”- słuchanie wiersza M. Szyszko, analiza treści utworu, zapoznanie ze sposobem działania i przeznaczeniem odkurzacza, ćwiczenia narządów artykulacyjnych podczas naśladowania wydawanych przez niego dźwięków.

Osoba dorosła zaprasza dziecko do wysłuchania wiersza. Prosi o zwrócenie uwagi na opis odgłosów, jakie wydaje odkurzacz.

Odkurzacz

Trochę mam ze słonia,

Trochę z węża boa,

Biegam po podłodze,

Aż turkoczą koła.

Burczę, kicham, duszę,

Syczę, prycham, sapię,

Czasem guzik znajdę,

Czasem papier złapię.

Ach, jak mnie się boją

Kurz i pajęczyna,

Kiedy wszystko łykam

Z najgroźniejszą miną. (…)

 

Osoba dorosła pyta, o czym opowiada  wiersz, co robi odkurzacz, do czego służy. Następnie dziecko wymienia wyrazy dźwiękonaśladowcze: człap, człap; syk, syk; stuk, stuk; buu, buu; a psik, a psik; prych, prych; haa, haa.

Osoba dorosła zwraca uwagę na dokładną i poprawną wymowę. Po zabawie dźwiękonaśladowczej dzieci wykonują ćwiczenie grafomotoryczne – rysują po śladzie odkurzacz i dorysowują śmieci.

Zestaw zabaw ruchowych nr 4b

Kotek pod płotek

Przygotowanie: Długa linka uwiązana na wysokości 60 cm od ziemi, drugi koniec trzyma osoba dorosła.

Zabawa: Kotki przechodzą na czworakach pod płotkiem, podchodzą do ściany i łapkami sięgają wysoko aż do wspięcia na palce i zupełnego wyprostu.