Dzień dobry drogie dzieci i Rodzice 🙂 Dziś czwartek, zajęcia matematyczne i muzyczne.
„Ile pszczół jest na kwiatku?” zabawy matematyczne, doskonalenie umiejętności ustalania wyniku dodawania i odejmowania na konkretach
Osoba dorosła rozdaje dziecku proste sylwety kwiatów i drobne elementy, które będą „pszczołami” (np. małe klocki lub papierowe kółeczka). Opowiada historyjkę matematyczną, a dzieci ilustrują je, układając odpowiednią liczbę elementów na kwiatkach, np. Na kwiatku siedzą dwie pszczoły. Dołóż tyle pszczół, żeby na kwiatku było ich sześć. Zabawa trwa kilka minut. Chętne dzieci mogą same ułożyć historyjkę. Następnie dzieci dopełniają do sześciu, dorysowując odpowiednią liczbę elementów na karcie pracy i rysują dwa inne owady występujące na łące.
„Maszeruje wiosna”- nauka i śpiewanie piosenki o tematyce wiosennej
https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę
pewnie żuje gume i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !