Domowe Przedszkole 15.05.2020r.

Dzień dobry drogie dzieci i Rodzice. Dziś piątek – zapraszam na zajęcia plastyczne i zestaw zabaw ruchowych. 🙂

 

Piosenka na powitanie

 

https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

 

„Ptaszki”- praca plastyczna, łączenie plasteliny z materiałami naturalnymi, ćwiczenie logicznego myślenia podczas dostrzegania zmian odwracalnych i nieodwracalnych.

 

Dzieci dostają zielone lub brązowe kartki. Osoba dorosła prosi o wielokrotne złożenie kartki, zgniecenie jej w kulę, rulonik, podarcie na małe kawałeczki. Po każdej czynności dzieci zastanawiają się, jak będzie wyglądać kartka po rozłożeniu, czy będzie można odwrócić zmiany. Sprawdzają swoje hipotezy. Następnie formują wężyki, kulki, placki z plasteliny i obserwują zmiany odwracalne. Po tych doświadczeniach formują z plasteliny tułów i głowę ptaka oraz dziób. Zastanawiają się, czego brakuje ptakom (oczy, pióra). Przyklejają oczy z ziela angielskiego i wtykają pióra (naturalne lub sztuczne). W tym czasie osoba dorosła opowiada o znaczeniu piór dla ptaka (pióra nadają ptakom opływowy kształt, co sprzyja lataniu, a pióra ogonowe pełnią w czasie lotu funkcję steru). Kiedy ptaki są gotowe, dzieci wycinają ze sztywnego kartonu owale i naklejają na nich kawałki wcześniej podartej kartki- utworzone gniazdko lub trawę, w zależności od koloru.

Pomoce: zielone lub brązowe kartki, plastelina, pióra, ziele angielskie, nożyczki, klej

Proszę o przesłanie zdjęć z waszymi pięknymi pracami do naszej „Fotogalerii”

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 11

 

Pomoce: woreczek

Dzieci stoją na prawej nodze, lewą, zgiętą w kolanie, podnoszą w tył, kierując stopę mocno w górę. Woreczek w lewej ręce. Na polecenie osoby dorosłej wykonują skręt tułowia w lewo i próbują ułożyć woreczek na stopie nogi zgiętej do tyłu. Komu uda się to zrobić- klaszcze w ręce. Ćwiczenie proszę wykonać kilka razy stojąc na lewej i prawej nodze.

 

Miłego weekendu 🙂