Domowe Przedszkole 13.05.2020r.

Witam wszystkie dzieci i Rodziców. Dziś środa- zajęcia z mowy i zestaw zabaw ruchowych. Zaczynamy !

„Motyle znad łąki” – wysłuchanie wiersza D. Gellner, dostrzeżenie piękna w różnorodności owadów latających (motyli)

 

Osoba dorosła włącza spokojną, cichą muzykę. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i przeniesienie się do świata przedstawionego w wierszu. Podczas czytania rozpyla w powietrzu kwiatowy zapach:

 

https://www.youtube.com/watch?v=UEWkptDfE48

 

 

Motyle znad łąki

Ach co to

ach co to za balet?

Ach kto to

tak tańczy wspaniale?

To tańczą

motyle znad łąki

a każdy

ma skrzydła z koronki.

Wirują nad nami

z bosymi nóżkami

a łąka się śmieje

wszystkimi kwiatami!

Wirują nad nami

jak chmura tęczowa

i słońce

za chmurą motyli się chowa!

Dorota Gellner

 

Kiedy osoba dorosła skończy czytać, pozostawia włączoną muzykę. Prosi, by dziecko opowiedziało, co usłyszało, poczuło, zobaczyło oczami wyobraźni. Następnie zachęca do poszukiwania w różnych źródłach zdjęć, ilustracji ukazujących motyle. Dziecko ogląda naturalne okazy, krótkie filmy przyrodnicze. Porównuje barwy, kształty, wielkość skrzydeł motyli oraz ciem. Dowiaduje się, że wielkość skrzydeł zależy od ciężaru ciała. Im większy motyl, tym większe skrzydła. Skrzydła motyli latających na długich trasach są wąskie i długie, a motyli wykonujących w czasie lotu wiele ewolucji są duże i zaokrąglone. Ciekawostką jest, że skrzydła niektórych motyli są pachnące. Osoba dorosła zwraca uwagę na symetryczność i piękno skrzydeł.

 

https://www.youtube.com/watch?v=F8-ycSryEiY

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 10

 

Pomoce: kolorowe kartki, woreczki

Zabawa bieżna: Jaki to kolor. Dzieci swobodnie biegają, woreczki trzymają w lewej (prawej) ręce. Na hasło:
„Stój!” – zatrzymują się w miejscu, tyłem do osoby dorosłej. Następnie osoba dorosła zapowiada: „Biegiem do mnie!” – podnosząc jednocześnie ręce z kolorowymi kartkami. Dzieci biegną w kierunku osoby dorosłej i ustawiają się przed podniesionymi kolorowymi kartkami a następnie wypowiadają nazwy koloru podnosząc woreczki w górę. Osoba dorosła sprawdza, czy dzieci prawidłowo wypowiadają kolory.

 

Miłego dnia 🙂