Dzień dobry drogie dzieci i Rodzice 🙂 Dziś środa- zajęcia z mowy i zestaw zabaw ruchowych. Zaczynamy !
„Latawiec”- wysłuchanie wiersza H. Ożegowskiej jako punktu wyjścia do rozmowy kierowanej, dostrzeganie możliwości wykorzystania siły wiatru i prądów powietrznych.
Dzieci słuchają tekstu recytowanego przez osobę dorosłą:
Latawiec
Hej, zadarły dzieci głowy
wysoko,
wysoko!
Co to za ptak kolorowy
leci
ku obłokom?
Ma zabawną płaską głowę,
dwa długie
ogony?
– To latawiec! To latawiec
z papieru
sklejony!
Hanna Ożogowska
Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania:
– Do czego został porównany latawiec?
– Z jakich części się składał ?
– Czy znacie pojazdy latające, które nie używają silnika, by unosić się w powietrzu?
Następnie oglądają pojazdy i przedmioty które unoszą się dzięki sile powietrza ( balon z koszem, lotnia, spadochron). Dzieci próbują wyjaśnić, w jaki sposób unoszą się one w powietrzu i przedstawiają swój pomysł.
Zestaw zabaw ruchowych nr 7
Ćwiczenie tułowia- skłony boczne: Siad skrzyżny, woreczek na głowie, ręce złożone na kolanach, plecy proste. Skłon tułowia w lewo( bardzo wolno)- woreczek spada na ziemię. Podnieść woreczek lewą ręką, położyć go na głowie i ćwiczenie wykonać w prawą stronę. Należy zwrócić uwagę, aby dzieci skłaniały się wyraźnie w bok, a nie w przód.