Domowe Przedszkole 06.04.2020r.

Dzień dobry drogie dzieci i drodzy Rodzice 🙂 

Dziś poniedziałek więc zajmiemy się mową i zabawą ruchową .

„Co wkładamy do koszyczka?” – rozmowa kierowana, nazywanie i klasyfikowanie produktów, rozpoznawanie ich za pomocą węchu i dotyku.

 

Osoba dorosła pokazuje pusty koszyczek wiklinowy, pyta o jego przeznaczenie podczas przygotowań do świąt, prosi o pomoc w doborze produktów do święconki. Dziecko wymienia nazwy przedmiotów i produktów: jajka, chleb, kiełbasa, sól, cukrowy baranek- wspólnie z osoba dorosłą krótko omawiają symbolikę poszczególnych produktów. Osoba dorosła układa przedmioty na tacy, oprócz nich kładzie gałązki bukszpanu, serwetkę oraz inne produkty niezwiązane ze świętami. Zapraszamy dziecko do zabawy w odgadywanie nazw produktów za pomocą dotyku i węchu. Związujemy oczy chustą i podajemy losowo wybrany przedmiot. Dziecko dotyka, wącha, odgaduje nazwę i decyduje, czy to produkt ze święconki, czy nie. Na koniec dzieci napełniają koszyk.

Zestaw zabaw ruchowych nr 3a

Spłoszone ptaki

Wyznaczona ulica (ułożona z linek). Z boku ulicy gniazdo dla ptaków. Zabawa: Ptaki siedzą w gniazdach i po sygnale wylatują szukać pożywienia. Latają w różnych kierunkach, potem przysiadają na ulicy i zbierają okruszki, stukają dziobkiem (paluszkiem o podłogę). Niespodziewanie nadjeżdża auto i głośno trąbki.
Spłoszone ptaki uciekają do gniazd. Autem płoszącym ptaki może być osoba dorosła.