Domowe Przedszkole 04.05.2020r.

Witam wszystkie dzieci i Rodziców. W tym tygodniu nasz temat kompleksowy brzmi „Zefirek i jego drużyna. Dziś poniedziałek- zajęcia z mowy i zestaw zabaw ruchowych.

 

„Wiatr” – wysłuchanie opowiadania W. Widłaka , analiza treści utworu  podczas rozmowy kierowanej; ćwiczenie słuchania  ze zrozumieniem

Osoba dorosła czyta opowiadanie, dzieci z uwagą słuchają, a następnie odpowiadają na pytania:

– Dlaczego nikt nie wiedział o istnieniu wiatru?

– Po co wiatr wylatywał ze swojej kryjówki?

– Po czym możemy poznać, że za oknem wieje wiatr?

– Osoba dorosła wyjaśnia, czym jest wiatr: Wiatr jest jednym ze zjawisk pogodowych. Tworzy się, gdy powietrze nagrzeje się w jednym miejscu, a w innym pozostanie chłodne. Różnice temperatur powietrza ciepłego i zimnego powodują ruch- w ten sposób powstaje wiatr.

Dzieci zastanawiają się, do czego jest potrzebny wiatr, jak ludzie go wykorzystują. Następnie wraz z osobą dorosłą próbują odnaleźć gestodźwięki, które mogą naśladować odgłosy wiatru. Szumią na głoskach „czczcz” i „szszsz”, pocierają rękami włosy, dłonie, części ubrania.

Karty pracy „Powietrze” s.7, kredki

Zestaw zabaw ruchowych nr 6

Dzieci stoją swobodnie, w małym rozkroku, woreczek trzymają oburącz przed sobą. Na polecenie przenoszą woreczek oburącz za głowę (łokcie w górze, cofnięte w tył), puszczają woreczek za plecami, następnie skłaniają się w przód, chwytają woreczek oburącz , przenoszą go w przód w skos i pokazują osobie dorosłej.