Witam wszystkie dzieci i Rodziców. W tym tygodniu nasz temat kompleksowy brzmi „Zefirek i jego drużyna. Dziś poniedziałek- zajęcia z mowy i zestaw zabaw ruchowych.
„Wiatr” – wysłuchanie opowiadania W. Widłaka , analiza treści utworu podczas rozmowy kierowanej; ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem
Osoba dorosła czyta opowiadanie, dzieci z uwagą słuchają, a następnie odpowiadają na pytania:
– Dlaczego nikt nie wiedział o istnieniu wiatru?
– Po co wiatr wylatywał ze swojej kryjówki?
– Po czym możemy poznać, że za oknem wieje wiatr?
– Osoba dorosła wyjaśnia, czym jest wiatr: Wiatr jest jednym ze zjawisk pogodowych. Tworzy się, gdy powietrze nagrzeje się w jednym miejscu, a w innym pozostanie chłodne. Różnice temperatur powietrza ciepłego i zimnego powodują ruch- w ten sposób powstaje wiatr.
Dzieci zastanawiają się, do czego jest potrzebny wiatr, jak ludzie go wykorzystują. Następnie wraz z osobą dorosłą próbują odnaleźć gestodźwięki, które mogą naśladować odgłosy wiatru. Szumią na głoskach „czczcz” i „szszsz”, pocierają rękami włosy, dłonie, części ubrania.
Karty pracy „Powietrze” s.7, kredki
Zestaw zabaw ruchowych nr 6
Dzieci stoją swobodnie, w małym rozkroku, woreczek trzymają oburącz przed sobą. Na polecenie przenoszą woreczek oburącz za głowę (łokcie w górze, cofnięte w tył), puszczają woreczek za plecami, następnie skłaniają się w przód, chwytają woreczek oburącz , przenoszą go w przód w skos i pokazują osobie dorosłej.