Na dzisiejszych zajęciach z kodowania Cytrynowe Plastusie zapoznały się ze sposobem kodowania Ozo. Nauka kodowania to rozwój logicznego, algorotmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów i umiejętności pracy w zespole. Dzieci za pomocą robota Ozobot Bit uczyły sie jak zaprogramować trasę, aby robot mógł przejechać ją problemów.
Ozobot Bit to robot edukacyjny typu line follower, który podąża za linią, zakładając, że spełnia ona określone warunki (odpowiednia grubość, odpowiednia barwa) i rozpoznaje komendy umieszczone na trasie (kody-sekwencje kolorów, każdy kod to inny rozkaz dla robota).
Na początku zajęć dzieci wcieliły się w roboty i zapoznały się z sekwencją kolorów oraz kodami. Potem razem ułożyły trasę dla robota i obserwowały jego jazdę. Na zakończenie zajęć każdy mógł zaprojektować własną trasę i sprawdzić czy Ozobot będzie mógł nią przejechać. Dzieci bardzo szybko spostrzegły, że nie każdą trasą robot mógł przejechać. Same wywnioskiwały, że trasa musi być narysowana dość dokładnie, grubą linią (lecz nie za grubą), bez ponownego rysowania, bo wtedy robot nie będzie wiedział gdzie jechać. Dzięki tym ćwiczeniom dzieci uczą się precyzyjności w rysowaniu i przede wszystkim cierpliwości. Zajęcia bardzo się wszystkim podobały a robot zyskał nowe imię: „Turbo Cytrynka” 🙂