Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice,
Dzisiejsze zajęcia są ostatnimi przed Świętami Wielkanocnymi.
Środa jak zwykle to dzień z mową, muzyką i plastyką 🙂
Zadanie 1
Dziś poznamy nowa literę – zapraszamy do zabawy z literą j, J. Nasze słowa na dziś to:
JAJKO i JULEK
Prosimy o przeczytanie krótkiego tekstu dzieciom:
To jest Julek. Julek zrobił z jajka pisankę, którą włożył do koszyczka.
Zadaniem dzieci jest opowiedzenie co mogło stać się dalej z Julkiem i jajkiem w koszyczku? (dzieci wymyślają historię).
Teraz prosimy, aby każdy wypowiedział głośno słowo jajko i Julek. Niech dzieci wezmą lusterko i sprawdzą jak podczas artykulacji głoski J zachowuje się język? (powinien znajdować się za dolnymi zębami).
• ile głosek (liter) ma słowo jajko a ile Julek?
• na jaką głoskę (literę) zaczyna się słowo jajko a na jaką Julek?
• na jaką głoskę (literę) kończy się słowo jajko a na jaką Julek?
• ile sylab ma słowo jajko a ile Julek?
Zadanie 2
Zapoznajmy się teraz z pisownią litery j, J – pamiętajcie poznajemy zapis drukowanej litery, czyli tej, którą znajdziecie w książkach, gazetach itp. oraz zapis litery pisanej.
A teraz obejrzyjcie film i spróbujcie odnaleźć jak najwięcej literek J 🙂 Powodzenia!
https://www.youtube.com/watch?v=k-3bItxUSPY
Zadanie 3
Na zakończenie naszych zabaw z j, J zachęcamy wszystkich do pracy z naszą książką str. 106-107 , kartą pracy 4 od str. 5 do str. 8 jak i poćwiczenie pisowni litery w książce „Mój zeszyt”.
Zadanie 4
Drogie dzieci dziś zachęcamy wszystkich do wykonania kreatywnej pisanki. Będzie to praca przestrzenna, może być wykonana na kartce według Waszego pomysłu lub na podłodze albo na stole. Zastanówcie się co można wykorzystać do ozdobienia pisanki?
Poszukajcie w domu różne „skarby” – mogą to być guziki, klamerki, klocki, tasiemki, ryż, kasza, nasiona chia, płatki kukurydziane i owsiane, pieprz, ziele angielskie, liście laurowe i fasola. itd. i stwórzcie swoją własną niepowtarzalną pisankę 🙂 Oczywiście możecie wybrać zupełnie inne dekoracje, wszystko zależy od Waszej wyobraźni.
Oto inspiracja:
Do wykonania pisanki na kartce potrzebujemy kartkę z bloku technicznego i klej w tubce typu Magic lub Wikol. Jeśli dekoracje będą lżejsze wystarczy zwykły klej w sztyfcie lub jeżeli nie macie kleju to połóżcie wszystko na kartce i ozdóbcie pisankę a potem wyślijcie nam zdjęcie 🙂
Szablon pisanki znajdziecie w pliku poniżej. Oczywiście można ją narysować samodzielnie na kartce.
Zadanie 5
A teraz zapraszamy wszystkich do wysłuchania nowej piosenki. Spróbujcie zapamiętać słowa i zapraszamy do wspólnego śpiewania.
„Wieziemy tu kogucika”
1. Wieziemy tu kogucika,
dajcie jajek do koszyka,
dajcie, aby choć ze cztery,
a do tego ze trzy sery
dla kogucika!
Kukuryku!
2. Do was tutaj wstępujemy,
zdrowia, szczęścia winszujemy,
dajcie też, co macie dodać,
zdrowia, szczęścia nie żałować
dla kogucika!
Kukuryku!
3. Oj, zieleni się, zieleni
młoda trawka tuż przy ziemi,
kukuryku, kukuryku,
już i pełno jest w koszyku
dla kogucika!
Kukuryku!
Gdy już znamy tekst piosenki to warto do naszego śpiewu dołączyć jeszcze instrumenty. Na pewno macie w domu przedmioty, na których można zagrać 🙂 (np. plastikowa butelka, garnek, puszka- możecie wsypać do nich groch, piasek, małe kamyki albo ryż i zabezpieczyć, żeby nic z nich nie wypadło – poszukajcie).
Jeżeli udało Wam się stworzyć domowe instrumenty to teraz zapraszamy do muzykowania 🙂 Potrząsajcie instrumentami lub uderzajcie nimi w dłoń „na raz”. Rodzice na pewno pomogą Wam wyznaczyć rytm. Powodzenia 🙂
Zadanie dla chętnych
Zadanie z kodowania – sprawdźcie jaki obrazek się ukrył… zakolorujcie pola oznaczone na dole kartki odpowiednimi kolorami 🙂
Miłej zabawy:) Czekamy na zdjęcia!