Dzień dobry! 😀
Na początek proszę aby Państwo przeczytało dziecku kawałek opowiadania pt. ,,Od kijanki do żaby”
Jak kijanka żabką się stała
Nad stawem w wysokich trzcinach mieszka żabia rodzina: tata żabka, mama żabka oraz siwa żabka- babka. Co robili? Pływali. Jak mówili? kumkali.
W tej rodzinie kiedyś z ranka urodziła się kijanka: czarna, mała, z tyłu ogon, niepodobna do nikogo, ni to ryba, ni to żaba. Co wyrośnie z tego szkraba?
Tata co dzień przed śniadaniem dyrygował żab kumkaniem. lecz kijanka nie kumkała. A dlaczego? Bo nie chciała.
– Czemu nie chcesz? No, powiedz.
– Ja chcę śpiewać jak słowik.
Tata żaba, z mamą żabką, co dzień w wodzie pływał „żabką” a kijanka biedna płacze:
– Ja chcę pływać, lecz inaczej.
Aż nareszcie kiedyś z ranka odmieniła się kijanka. Nie wiadomo, w którą stronę uciekł jej czarny ogonek, w wodę dała nurka, spadła z córki czarna skórka.
Odtąd tak jak inne żabki miała cztery zręczne łapki i jak liść zielony fraczek.
Głośno kumka, pięknie skacze i codziennie pływa „żabką” z tatą, mamą oraz z babką.
Po przeczytaniu tekstu proszę omówić dziecku etapy rozwoju żaby
Nazywanie faz rozwojowych: skrzek, kijanka, kijanka z nogami, mała żaba z ogonem, dorosła żaba – dostrzeganie różnic między kijanką a żabą.
Biedronki
Dzieci w rytmie dźwięków instrumentu perkusyjnego ( mogą Państwo użyć do tego garnka i łyżki) naśladują lot biedronki.
Na głośniejszy sygnał kładą się na podłogę na plecach i poruszają w górze nogami i rękoma, próbują się obrócić, wykorzystując napięcie mięśni tułowia.
Jako pracę plastyczną proponujemy wykonanie wiosennego drzewa- do jego wykonania będziemy potrzebować rolki po papierze toaletowym, nożyczek, kleju, brązowego papieru, białej kartki oraz brązowej i różowej plasteliny.