Domowe przedszkole 26.05.2020r.

Dzień dobry! 😀

Do tego zadania będą potrzebne kółka w dwóch kolorach (po 10 sztuk) oraz kartoniki z znakami matematycznymi ,,+”,,=”.

Proszę Państwa o ułożenie na stole trzech żółtych kółek. Zadaniem dziecka jest policzenie ich i ułożenie takiej samej ilości a następnie wskazanie i umieszczenie pod kółkami kartonik z odpowiednią liczbą. Następnie rodzic kładzie obok,w tym samym rzędzie, w pewnej odległości, dwa czerwone kółka i prosi, aby dzieci ułożyły tyle samo kółek, a następnie wskazały i umieściły pod kółkami kartonik z odpowiednią liczbą. Rodzic pyta, ile kółek jest razem. Dzieci podają wynik i pokazują kartonik z liczbą. Powstaje problem, gdzie położyć kartonik z tą liczbą. Nauczyciel mówi: Trzy kółka i dwa kółka to razem pięć kółek. Jak można to zapisać? Można to zapisać tak… i umieszcza pod kołami kartoniki z liczbami i znakami, a następnie odczytuje zapis: Trzy dodać dwa to razem pięć. Dzieci wstawiają znaki i odczytują ułożone działanie z kartoników na swoich stolikach (lub dywanikach).

3 + 2 = 5

Proszę również uzupełnić kartę pracy (K.P. 4 s. 38)

 

Drugie zadanie na dzisiaj nosi nazwę ,,Ogródki”

Do wykonania jego zadania będziemy potrzebować kartkę w kratkę wielkości ok. 2 cm × 2 cm, flamastry i kostkę do gry. Zadaniem rodzica jest poinformowanie dziecka, że kartki są planem działek, na których będą planowały nasadzenia roślin. Mogą sadzić kwiaty i warzywa. O wyznaczeniu obszaru dla danej rośliny będzie decydować liczba oczek, którą wyrzucą kostką. Dzieci rzucają kostką. Przeliczają liczbę oczek na kostce i obrysowują odpowiadającą jej liczbę kratek na kartce, tworząc w ten sposób grządkę (kolorem flamastra dzieci mogą sugerować, jakie rośliny będą w tym miejscu rosły, np. pomarańczowy – marchew, czerwony – buraczki, zielony – sałata itp.).

Dzieci starają się zaznaczać kratki w taki sposób, aby zagospodarować całą kartkę. Zaznaczone kontury mogą pokolorować kredkami lub narysować w sposób symboliczny rośliny.