Domowe przedszkole 25.03.2020

„W marcu jak w garncu”

Dzisiaj porozmawiamy sobie o wiośnie i o marcowej pogodzie.
Na początek zachęcamy do rozwiązania zagadek o wiośnie i wiosennej pogodzie.
Zagadki o wiośnie
Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną,
a tę porę zwiemy… (wiosną)

Kto potrafi mi powiedzieć, kiedy budzą się niedźwiedzie? (wiosną)

Nadchodzi po zimie
znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach
i promieniach słońca. (wiosna)

W marcu się zaczyna, gdy się kończy zima.
Przyjdzie z wiatru ciepłym powiewem,
z pięknem kwiatów, z ptaków śpiewem. (wiosna)

Zagadki o pogodzie
Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)

Na niebie pierzynka biała, nie z pierza – z wody powstała.
I w wodę znowu się zamieni,
by dodać listkom zieleni. (chmura)

Nie deszcz i nie grad,
pada z nieba, bieli świat.
Biały jest jak mąka albo drobna kasza.
Gdy zaściele ziemię, na sanki zaprasza. (śnieg)

Spada z chmury w dzień ponury.
Gdy w ogrodzie spadnie, wszystko rośnie ładnie. (deszcz)

Kiedy błyska, kiedy ulewa,
kiedy wicher łamie drzewa,
to już znak, że idzie duża,
wielka, groźna, straszna… (burza)

Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna?
Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie? (wiatr)

A jaką pogodę Ty lubisz najbardziej? Opisz jak można ją przedstawić za pomocą obrazka i pokaż odpowiedni obrazek przedstawiający obecną pogodę za oknem.

A teraz zapraszamy do wiosennej relaksacji:

Masaż relaksacyjny.

Dziecko kładzie się na brzuchu na podłodze lub dywanie, rodzic, rodzeństwo  wykonuje masażyk na jego plecach. Przypominamy dziecku, że dotykamy jedynie pleców i nie wolno  mocno szarpać, szczypać  czy uderzać.

Stuka deszcz o parasole,

ja bez parasola wolę kapu-kap, kapu-kap.

Skaczę sobie przez kałuże,

w nos się śmiejąc ciemniej chmurze chlapu-chlap, chlapu-chlap.

Rodzic lub dziecko delikatnie dotyka pleców opuszkami wszystkich palców obu dłoni. Palcem wskazującym i środkowym naśladuje skakanie. Po wysłuchaniu wierszyka dziecko zamienia się rolami z rodzicem lub rodzeństwem.

 

Po relaksacyjnym masażyku zapraszamy do zapoznania się z fragmentem wiersza Joanny Kulmowej „W marcu jak w garncu”.

Pytania do wiersza:

  • Jakie zmiany zachodzą w pogodzie wczesną wiosną? (Odp. na zmianę pada deszcz i śnieg, świeci słońce)
  • Jak rozumiesz pojęcie „W marcu jak w garncu”? (odp. B)

I na koniec praca plastyczna:

Można wykorzystać kartę pracy załączoną poniżej lub samodzielnie wykonać swoją pracę plastyczną.

Korzystając z dostępnych w domu pomocy plastycznych wykonaj marcowy garnek.

 

 

Po świetnie wykonanych zadaniach zapraszamy do muzycznych wygibasów 🙂

 

 

Udanej zabawy!!!