Domowe Przedszkole 11.05.2020

Witamy serdecznie w poniedziałek !

 

Zaczynamy nowy tydzień i będziemy w nim mówić o zwierzętach domowych 🙂

Na początek się przywitajmy!

Zadanie 1

Na pewno każdy z Was kiedyś marzył o jakimś zwierzątku? Niektórzy z Was mają już takiego przyjaciela w domu 🙂 Dzisiaj powiemy sobie o tym jak należy opiekować się swoim zwierzątkiem domowym.

Zapoznajcie się z wierszem o piesku. Po jego wysłuchaniu odpowiedzcie na kilka pytań 🙂

Mój pies

Chciałbym mieć psa,

wilka lub foksteriera,

każdego dnia

chodziłbym z nim na spacery.

Uczyłbym go

służyć, leżeć przy nodze,

czuwać co noc

i bawić się ze mną co dzień.

A on swój łeb

wznosiłby bez przerwy ku mnie,

by każdy gest

i każde słowo zrozumieć.

Łasiłby się,

tuliłby pysk do mojej twarzy,

mój piękny pies,

o którym ciągle marzę.

Józef Ratajczak

 

Pytania do dzieci:

  • W jaki sposób bohater wiersza opiekowałby się swoim psem? (odp. chodziłby na spacery każdego dnia, uczyłby go służyć, leżeć i czuwać, bawiłby się z nim)
  • Jak zachowywałby się pies? (odp. wznosiłby swój łeb ku właścicielowi, łasiłby się i tuliłby pysk do twarzy właściciela)
  • Czy twoim zdaniem tak należy opiekować się zwierzęciem? (odp. tak)
  • Co jeszcze trzeba dla niego robić? (odp. karmić, dawać pić, sprzątać po nim)
  • A Ty chciałabyś/chciałabyś  mieć jakieś zwierzątko? A może już masz? Opowiedz o nim – jak Ty się nim opiekujesz? (te dzieci, które mają zwierzątka w domu opowiadają jak się nimi opiekują, a te co nie mają żadnego zwierzątka opowiadają jakie chcieliby mieć)

 

Teraz otwórzcie książki na str. 118 i spróbujcie przeczytać o zwierzętach, które tam się znajdują. Odpowiedzcie na pytania:

  • Jakie zwierzę ma Lili, jakie Matylda, jakie Ola a jakie Adam?

 

Po przeczytaniu zapraszamy do krótkiej zabawy pt. „Koty i psy”

Dzieci naśladują sposób poruszania się psów i kotów, np. jak siada kot, jak się pręży, jak poluje na myszy, jak pies szczeka, skacze, śpi. Mogą również naśladować odgłosy, jakie wydają te zwierzęta.

 

Spójrzcie teraz na obrazek:

 

  • Powiedzcie czy wszystkie te zwierzęta można trzymać w domu?
  • A które z nich można? A których nie można? A dlaczego?
  • Czy możemy mieć zwierzę jak jesteśmy uczuleni na jego sierść?
  • Jak należy się zachować, gdy zobaczymy obcego psa na ulicy?

(Dzieci starają się odpowiedzieć na pytania a rodzice nakierowują dzieci, tłumacząc jaka odpowiedzialność spoczywa na człowieku za zwierzęta – nie można ich porzucić, trzeba się nimi opiekować jak są chore, trzeba je szczepić itd. )

 

Teraz przed Wami twórcze zadanie 🙂 Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie przez chwilę a potem sami dokończcie historię. Zaczynamy!

Był sobie pies, którego nikt nie chciał. Błąkał się bezdomny, smutny, głodny i zmarznięty. Pewnego dnia……

(Dzieci starają się dokończyć historię)

 

Zadanie 2

Poniedziałek to również dzień z gimnastyką 🙂 Zapraszamy Was do wspólnych ćwiczeń, będziemy wzmacniać mięśnie brzucha.

Będzie Wam potrzebne:

  • maskotka
  • mała piłka
  • sznurek
  • pudełko z małymi zabawkami

Zaczynamy!