Środa to dzień z mową, muzyką i plastyką lub techniką 🙂
Zadanie 1
Dziś poznamy nowa literę – zapraszamy do zabawy z literą c, C. Nasze słowa na dziś to:
CYRK i CELINA
Prosimy o przeczytanie krótkiego tekstu dzieciom i odpowiedź na kilka pytań.
Dzieci bardzo chętnie chodzą do cyrku. Jedne lubią oglądać zwierzęta, szczególnie dzikie – takie jak lwy, inne zachwycają się występami piesków. Celinka natomiast bardzo lubi chodzić do cyrku i oglądać czary iluzjonistów, którzy wyjmują z cylindra niezwykłe przedmioty.
Pytania do dzieci:
- Czy byłeś/byłaś kiedyś w cyrku?
- Co można tam zobaczyć?
- Co najbardziej Ci się podobało w cyrku?
Teraz prosimy, aby każdy wypowiedział głośno słowo cyrk i Celina. Niech dzieci wezmą lusterko i sprawdzą jak podczas artykulacji głoski C zachowuje się język? (powinien znajdować się za dolnymi zębami).
- ile głosek (liter) ma słowo cyrk a ile Celina?
- na jaką głoskę (literę) zaczyna się słowo cyrk a na jaką Celina?
- na jaką głoskę (literę) kończy się słowo cyrk a na jaką Celina?
- ile sylab ma słowo cyrk a ile Celina?
Zadanie 2
Zanim poznamy zapis drukowanej i pisanej litery c C zróbmy mały konkurs – prosimy, aby każdy przedszkolak wymyślił trzy wyrazy na literę c C. Jeśli umiecie zapiszcie wyrazy na kartce lub wykonajcie rysunki. Osoby chętne mogą wykonać zdjęcie ze swoją odpowiedzią i przesłać na naszą grupę. Wspólnie sprawdzimy, ile wyrazów udało nam się odszukać.
Zapoznajmy się teraz z pisownią litery c C – pamiętajcie poznajemy zapis drukowanej litery, czyli tej, którą znajdziecie w książkach, gazetach itp. oraz zapis litery pisanej.
Drogie Dzieci, a teraz pora na ćwiczenia praktyczne. Dziś będzie nam potrzebna taca i trochę kaszki mannej lub mąki. Rozsypcie niewielką ilość produktu na tacy i poruszajcie nią równomiernie, aby cała jej powierzchnia została przykryta. Teraz pora na zadanie: napiszcie palcem najpierw małą, a później wielką literę c C. Pamiętajcie o kierunkach zapisu, rodzice na pewno Wam pomogą, a powyższa plansza niech będzie dla Was podpowiedzią.
Zadanie 3
Na zakończenie naszych zabaw z c, C zachęcamy wszystkich do pracy z naszą książką str. 98-100 oraz kartą pracy 3 str. 54 i 58. Dzieci mogą również poćwiczyć literę c,C w książce „Mój zeszyt”.
Zadanie 4
Zabawa ruchowa pt. „Cyrkowcy”.
Zapewne wielu z was chciało spróbować swoich sił w żonglowaniu? Teraz macie szansę spróbować! Weźcie do ręki piłkę lub papier toaletowy albo jakiś okrągły owoc 🙂 Na sygnał rodzica lub rodzeństwa żonglujemy przedmiotem w określony sposób. Najpierw chodzimy po pokoju i podrzucamy przedmiot jedną ręką a dwoma go łapiemy, potem stoimy w rozkroku i przenosimy przedmiot z ręki do ręki pomiędzy kolanami. Na koniec wkładamy przedmiot między kolana i tak trzymając, próbujemy skakać do przodu. Oczywiście robimy to tak, aby przedmiot nie spadł nam na podłogę 🙂 Koniecznie spróbujcie!!!
Zadanie 5
A teraz pora na muzykę. Będzie to aktywne słuchanie wg Batii Strauss (muzyka: Comedians’ Galop No.2) 🙂
Będzie Wam potrzebne do tego krzesło. Usiądźcie okrakiem na krzesło, które jest odwrócone do was przodem i zaczynamy.
Możecie powtórzy kilka razy, dla utrwalenia 🙂 Zaproście do zabawy również rodziców lub rodzeństwo. Na pewno im się spodoba 🙂
Zadanie 6
Ostatnim zadaniem na dziś jest wykonanie pracy technicznej – założenie hodowli szczypiorku.
Do wykonania zadania potrzebna będzie cebula, słoik oraz trochę wody. Cebulę musimy dopasować do słoika, tak by nie wpadła do środka. Dół cebuli musi być zanurzony w wodzie. Gotowy słoik z cebulą kładziemy na parapecie i obserwujemy przez kilka dni czy rośnie szczypiorek. Obserwacje można zapisywać za pomocą obrazków i dzielić się z nami swoimi zdjęciami 🙂
P.S. A teraz spójrzcie na swoje kolano! No śmiało! Macie tam dziurę!!!!
.
.
hahahahaha „Prima Aprilis” !!!! 🙂 🙂 🙂 🙂
Dzisiaj dzień żartów i psikusów, jedyny taki w roku 🙂 Nie zapomnijcie zrobić śmiesznego kawału swoim bliskim 😛
Pozdrawiamy serdecznie wszystkie dzieci i rodziców 🙂 Miłego dnia!